La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa fa públics els resultats de l’enquesta realitzada a empreses de Catalunya per tal de conèixer l’impacte de la crisi sanitària derivada de la COVID-19, envers la digitalització i les competències digitals dels seus equips.

L’enquesta, en la qual han participat un total de 55 empreses de diferents sectors i nombre de treballadors, forma part del conjunt de projectes i serveis que està duent a terme la Cambra per donar suport a les empreses en l’àmbit de la digitalització, alhora que s’emmarca en el projecte europeu CVETNET i en l’aliança per a la digitalització, Digital Impulse Hub.

Els resultats mostren la necessitat de millores en la digitalització de les empreses –un 70% declara que necessitaria fer algunes millores o millores importants en aquesta matèria-. A més, el 45% d’aquestes no disposa d’una persona responsable de la digitalització. Alhora, tot i que un 60% de les empreses enquestades es mostren satisfetes o molt satisfetes amb la ciberseguretat, encara n’hi ha un 20% que es declara insatisfeta o molt insatisfeta envers aquest àmbit.

Els punts en què troben més dificultats en matèria de la digitalització i davant la crisi de la COVID-19 són en l’àrea comercial i vendes, declarant-se un 32% insatisfetes o molt insatisfetes respecte a la gestió online de comandes dels clients; un 44% envers la capacitat d’aconseguir nous contactes en comerç internacional via online (distribuïdors, agents, clients…); i un 46% respecte a la utilització dels canals de venda online/ecommerce. En canvi, els punts en què declaren estar satisfetes o molt satisfetes són en l’àmbit de les eines TIC -el 74% de les empreses es declara satisfeta o molt satisfeta de les eines TIC, que els han ajudat a afrontar la crisi- i dels recursos humans -el 73% pensa que aquests han tingut les competències necessàries per organitzar reunions amb èxit i per a la presa de decisions-.

Nou comentari