MónTerrassa
Es presenten els quatre projectes del Laboratori de Creativitat 360

Els primers projectes desenvolupats al Laboratori de Creativitat 360 posat en marxa per Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Parc Audiovisual de Catalunya han estat presentats per els alumnes als seus tutors i mentors en una reunió telemàtica.

L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura en tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital de CITM-UPC, és que alumnat universitari i empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees al voltant de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º. Durant la presentació d’aquests quatre primers projectes que s’han desenvolupat durant els últims mesos en el Lab Creativitat 360, s’han avaluat la fase d’ideació i creativitat, l’equip, la innovació i diferenciació de la proposta, així com el desenvolupament de el projecte i la presentació final.

Els quatre projectes

El primer projecte, ¿Quién soy?, es tracta d’un curt en 360 amb argument thriller centrat en un segrest. La trama avança de forma intuïtiva gràcies a les potencialitats de la tecnologia de fer sentir a l’usuari com a protagonista del curt; s’introdueix així el concepte “Virtual Real Reality”. Aquesta tecnologia fa que l’usuari pugui prendre decisions i estableix un grau d’immersió en la història únic.

En segon lloc, Lango, acadèmia d’idiomes, un projecte que aprofita les capacitats de la tecnologia 360 a nivell immersiu per facilitar l’aprenentatge d’idiomes. S’habiliten entorns habituals en el dia a dia on se’t presenten tasques i missions que es resolen utilitzant la veu i interactuant amb els personatges en un escenari virtual.

En tercer lloc, tenim el projecte MERCAPP, un projecte de botiga en realitat virtual, que aplica la tecnologia vídeo 360 amb l’objectiu de fer més real i natural l’experiència de compra. Es tracta que el client pugui moure’s per la botiga o fins i tot un centre comercial com si realment estigués allà.

I finalment, MoviBOX d’eSports en streaming, en el qual s’aplica el vídeo 360 de manera integral en l’avantsala d’un esdeveniment esportiu, el que permet a l’usuari consultar diferent informació relacionada amb l’esdeveniment esportiu: partits anteriors, estadístiques, jugadors, esdeveniments relacionats, etc.

Els alumnes que han presentat les seves propostes tindran l’oportunitat de visitar Movistar+, on acompanyats per l’equip tècnic coneixeran des de dins com es desenvolupen i posen en marxa els programes de televisió. A més, visitaran Wayra, el hub d’innovació oberta de Telefónica a Barcelona, i acompanyaran l’equip tècnic de Parc Audiovisual de Catalunya per conèixer el centre de producció audiovisual referent al sud d’Europa.

I el més important, els alumnes participants poden aconseguir fer realitat el seu projecte i convertir-lo en una startup. Per a això, podran presentar els seus treballs en openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la recerca i acceleració de startups amb base digital. Els equips s’inscriuran en aquesta plataforma, s’avaluaran en ella els progressos i s’analitzaran les solucions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa