MónTerrassa
‘Jazz a prop’ torna a Terrassa amb 6 concerts gratuïts per tota la ciutat

Terrassa tornarà a gaudir de diversos concerts gratuïts de jazz amb el cicle ‘Jazz a prop’. Aquesta 28a edició del certamen arriba amb una programació de sis concerts gratuïts que tindran lloc del 25 de gener al 22 de febrer a diferents centres cívics i casals de barri de la ciutat.

La presentació de la nova edició ha tingut lloc aquest dimarts, 21 de gener, al Centre Cívic Municipal President Macià. L’acte ha comptat amb la presència del tinent d’alcalde de Projecció de la Ciutat, Joan Salvador; acompanyat de la presidenta de l’Associació de Músics de Jazz de Terrassa MuJazzT, Gemma Plans; i del vicepresident de MuJazzT, Xavi Hinojosa.

Segons apunten des de l’Ajuntament de Terrassa en un comunicat, el programa d’enguany recull “una àmplia oferta de concerts i de diferents estils de jazz, on es combina el talent local amb figures de referència del món del jazz”. “L’objectiu és el de contribuir a incrementar la cultura jazzística a la nostra ciutat i fer-ho de forma amena i accessible per a tots els públics”, afegeixen des del Consistori.

Programació de la 28a edició ‘Jazz a prop’

  • Joan Mar Sauqué Trio (25 de gener a les 19:00 hores. Centre Cívic Alcalde Morera)

“Amb el seu projecte Joan Mar Sauqué Trio, actiu des del 2020, Sauqué explora el vessant melòdic del jazz nascut a les dècades del 1940 i el 1950. La falta de piano i bateria, atípica al jazz, sorgeix de la recerca activa d’un so acústic, net i espaiat, que permeti al públic apreciar l’aspecte contrapuntístic, de pura interacció musical, entre els tres membres del grup”.

  • Santiago Acevedo Latin (1 de febrer a les 20 hores. Centre Cívic Francesc Macià)

“El contrabaixista, compositor i arranjador Santiago Acevedo, porta els seus músics a una autèntica experiència de convivència musical. Al seu nou disc “LaTravesía”, el Jazz, la música Afro-Cubana i el Folklor Colombià, dialoguen en meravellosa concordança enriquida pel seu virtuosisme individual. Recolzat amb un equip de primera. Aquest sextet dóna resultat a una interpretació pròpia i contundent que atrau el públic en general”.

  • Fran Suázez Trio Feat. Ana Finer (8 de febrer a les 20 hores. Centre Cívic Montserrat Roig)

“El pianista i compositor xilè Francisco Suárez, radicat a Sant Andreu de Llavaneres, (Barcelona) i immers en una constant recerca creativa musical, presenta una mirada intensa i personal a la clàssica formació de piano trio. Continuant amb la línia interpretativa i compositiva presentada als seus treballs discogràfics ‘Imaginario’ (Quadrant Records, 2018) i “Cels Americans” (Quadrant Records, 2022), el trio presenta el material dels dos CD juntament amb noves composicions que amplien el repertori original del grup”.

  • Takehuchi Quartet (15 de febrer a les 20 hores. Centre Cívic de Sant Pere)

“Quatre músics amb riques experiències musicals, ofereixen un repertori acuradament escollit amb composicions pròpies i cançons populars i d’autor llatinoamericanes. Tot des del seu prisma, que fusiona amb delicadesa les músiques del món, el jazz i el folklore, donant sempre volada a les sinergies musicals del directe, que fan de cada concert una experiència única. Un espectacle càlid, vellutat, envoltant, alhora que enèrgic i emocionant”.

  • Fusionizer (21 de febrer a les 20 hores. Centre Cívic Maria Aurèlia Capmany)

“Fusionizer és un quintet integrat per músics amb una àmplia trajectòria. Com el nom del grup ja suggereix, el seu propòsit és mesclar els estils que més sedueixen als seus components. D’aquesta manera, el seu repertori (integrat bàsicament per composicions pròpies) fusiona funk, jazz rock, música brasilera i molts elements de la música laietana. La sonoritat resultant ens pot recordar la de músics com Pat Metheny, Carles Benavent, Steps Ahead o Spyro Gyra. Ritmes encomanadissos, melodies lluminoses i solos de gran intensitat constitueixen la base dels seus directes. Una proposta estilística única en el panorama musical”.

  • Martí Ventura Quartet (22 de febrer a les 20 hores. Casal de Can Parellada)

“Aquest quartet de jazz es forma per un projecte que s‘estrenarà l’octubre del 2025 que es diu ‘jazz al Cor’ -acompanyant dos cors de Granollers de reconegut prestigi. El Cor de Cambra de Granollers i el Cor Jove d’Amics de la Unió. El repertori es basa en una suite nova -les set virtuts- en versió instrumental. S’ampliarà el concert amb alguns temes dels discs a trio ‘Pecats del cor’, ‘Transicions’, ‘L’Indret’. Els músics són quatre granollerins de tres generacions, tots alumnes del Martí Ventura i grans músics”.

Comparteix

Icona de pantalla completa