MónTerrassa
Com és l’actitud de la ciutadania davant l’ús del telèfon intel·ligent

Tal dia com el 16 d’agost, però de 1994, es va llançar al mercat el primer smartphone de la història: l’IBM Simon. 24 anys després, els telèfons intel·ligents no tenen res a veure amb el model originari gràcies a la innovació. Amb motiu de la commemoració d’aquest dia, Showroomprive, el segon major club de vendes privades en línia a Europa, ha realitzat un estudi entre la ciutadania de l’Estat per determinar com és l’actitud dels mateixos davant l’ús del telèfon intel·ligent a més del seu comportament de compra via mobile a través de les apps de moda. Heus aquí els resultats del mateix:

Quantes vegades al dia miren (i utilitzen) la seva smartphone?

Ocasionalment o freqüentment? Un 44,30% de la ciutadania afirma mirar la pantalla del seu telèfon intel·ligent únicament cada vegada que rep un nou missatge o avís d’interacció. Un 34,23% assegura utilitzar-lo cada hora o més, mentre que un 12,75% reconeix mirar i connectar al seu telèfon intel·ligent constantment, ‘cada 10 o 15 minuts! Finalment, un 8,72% dels espanyols manifesta manejar cada mitja hora.

  • Cada vegada que tinc un nou missatge o interacció: 44,30%
  • Més de cada hora: 17,72%
  • Cada hora: 16,51%
  • Cada 10 o 15 minuts: 12,75%
  • Cada 30 minuts: 8,72%

En què fan servir majoritàriament el seu temps amb el mòbil?

Divertides, connectives i una mica addictives, les xarxes socials es porten la majoria absoluta pel que fa al temps que els espanyols dediquen al seu telèfon intel·ligent, sent un 56,11% d’ells els que asseguren utilitzar el seu telèfon intel·ligent principalment per navegar per Facebook, Instagram, Twitter i altres. Per contra, un 17,58% dels espanyols ho fa servir primordialment per comunicar-se a través de trucades telefòniques. Un 12,89% dels mateixos afirma invertir el seu temps mobile a veure sèries i vídeos, mentre que un 9,26% en escoltar música o jugar. Finalment, un 4,16%, afirma que la raó número u per la qual usen el seu telèfon intel·ligent és per fer compres.

  • Xarxes socials: 56,11%
  • Parlar per telèfon: 17,58%
  • Veure sèries i/o vídeos: 12,89%
  • Escoltar música o jugar: 9,26%
  • Fer compres: 4,16%

Per a què utilitzen les apps de moda?

“Busqui, compari i si troba alguna cosa millor…”, aquest conegut eslògan publicitari sembla que va calar profund entre la ciutadania ja que el 31,68% dels mateixos afirma utilitzar les apps de moda per comparar preus. El 24,70% les fa servir per comprar roba, enfront d’un 19,46% que diu utilitzar-les per estar al dia de les últimes tendències. El 12,62%, afirma servir-se’n a manera de font d’inspiració per als seus looks. E un 11,54%, treu partit a aquest tipus d’aplicacions per vendre roba.

  • Comparar preus: 31,68%
  • Comprar roba: 24,70%
  • Conèixer les últimes tendències: 19,46%
  • Inspirar-me amb els looks: 12,62%
  • Vendre la meva roba: 11,54%

En quin moment solen realitzar més les seves compres de moda a través d’apps?

Sembla ser que el moment del dia en què els espanyols estan més predisposats a fer les seves compres de moda en línia és a la tarda / nit, sent un 41,34% dels que afirmen esperar a la caiguda del sol per gaudir del shopping online a través del telèfon intel·ligent. Un 32,75% determina no tenir predilecció per cap moment del dia en concret, davant d’un 9,13% que declara tenir com a preferència matí. Finalment, un 8,46% dels espanyols conclou que únicament compra quan rep un correu electrònic informant de vendes que li interessen i un 8,32% d’ells diu efectuar les seves compres únicament en moments d’avorriment.

  • Més a la tarda / nit: 41,34%
  • És indiferent: 32,75%
  • Més al matí: 9,13%
  • Quan rebo un correu electrònic d’avís amb vendes que m’interessen: 8,46%
  • Quan estic avorrit @: 8,32%

* Annual Survey realitzada a una mostra representativa de la població espanyola, composta per 700 persones espanyoles (50% homes i 50% dones) mitjançant qüestionari en línia a través de la tècnica Computer Assisted WEB Interviewing (CAWI) realitzada sobre membres de panell online.

Nou comentari

Comparteix