MónTerrassa
Com és l’actitud de la ciutadania davant l’ús del telèfon intel·ligent
  • CA

Tal dia com el 16 d’agost, però de 1994, es va llançar al mercat el primer smartphone de la història: l’IBM Simon. 24 anys després, els telèfons intel·ligents no tenen res a veure amb el model originari gràcies a la innovació. Amb motiu de la commemoració d’aquest dia, Showroomprive, el segon major club de vendes privades en línia a Europa, ha realitzat un estudi entre la ciutadania de l’Estat per determinar com és l’actitud dels mateixos davant l’ús del telèfon intel·ligent a més del seu comportament de compra via mobile a través de les apps de moda. Heus aquí els resultats del mateix:

Quantes vegades al dia miren (i utilitzen) la seva smartphone?

Ocasionalment o freqüentment? Un 44,30% de la ciutadania afirma mirar la pantalla del seu telèfon intel·ligent únicament cada vegada que rep un nou missatge o avís d’interacció. Un 34,23% assegura utilitzar-lo cada hora o més, mentre que un 12,75% reconeix mirar i connectar al seu telèfon intel·ligent constantment, ‘cada 10 o 15 minuts! Finalment, un 8,72% dels espanyols manifesta manejar cada mitja hora.

  • Cada vegada que tinc un nou missatge o interacció: 44,30%
  • Més de cada hora: 17,72%
  • Cada hora: 16,51%
  • Cada 10 o 15 minuts: 12,75%
  • Cada 30 minuts: 8,72%

En què fan servir majoritàriament el seu temps amb el mòbil?

Divertides, connectives i una mica addictives, les xarxes socials es porten la majoria absoluta pel que fa al temps que els espanyols dediquen al seu telèfon intel·ligent, sent un 56,11% d’ells els que asseguren utilitzar el seu telèfon intel·ligent principalment per navegar per Facebook, Instagram, Twitter i altres. Per contra, un 17,58% dels espanyols ho fa servir primordialment per comunicar-se a través de trucades telefòniques. Un 12,89% dels mateixos afirma invertir el seu temps mobile a veure sèries i vídeos, mentre que un 9,26% en escoltar música o jugar. Finalment, un 4,16%, afirma que la raó número u per la qual usen el seu telèfon intel·ligent és per fer compres.

  • Xarxes socials: 56,11%
  • Parlar per telèfon: 17,58%
  • Veure sèries i/o vídeos: 12,89%
  • Escoltar música o jugar: 9,26%
  • Fer compres: 4,16%

Per a què utilitzen les apps de moda?

“Busqui, compari i si troba alguna cosa millor…”, aquest conegut eslògan publicitari sembla que va calar profund entre la ciutadania ja que el 31,68% dels mateixos afirma utilitzar les apps de moda per comparar preus. El 24,70% les fa servir per comprar roba, enfront d’un 19,46% que diu utilitzar-les per estar al dia de les últimes tendències. El 12,62%, afirma servir-se’n a manera de font d’inspiració per als seus looks. E un 11,54%, treu partit a aquest tipus d’aplicacions per vendre roba.

  • Comparar preus: 31,68%
  • Comprar roba: 24,70%
  • Conèixer les últimes tendències: 19,46%
  • Inspirar-me amb els looks: 12,62%
  • Vendre la meva roba: 11,54%

En quin moment solen realitzar més les seves compres de moda a través d’apps?

Sembla ser que el moment del dia en què els espanyols estan més predisposats a fer les seves compres de moda en línia és a la tarda / nit, sent un 41,34% dels que afirmen esperar a la caiguda del sol per gaudir del shopping online a través del telèfon intel·ligent. Un 32,75% determina no tenir predilecció per cap moment del dia en concret, davant d’un 9,13% que declara tenir com a preferència matí. Finalment, un 8,46% dels espanyols conclou que únicament compra quan rep un correu electrònic informant de vendes que li interessen i un 8,32% d’ells diu efectuar les seves compres únicament en moments d’avorriment.

  • Més a la tarda / nit: 41,34%
  • És indiferent: 32,75%
  • Més al matí: 9,13%
  • Quan rebo un correu electrònic d’avís amb vendes que m’interessen: 8,46%
  • Quan estic avorrit @: 8,32%

* Annual Survey realitzada a una mostra representativa de la població espanyola, composta per 700 persones espanyoles (50% homes i 50% dones) mitjançant qüestionari en línia a través de la tècnica Computer Assisted WEB Interviewing (CAWI) realitzada sobre membres de panell online.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa