Els canvis en la mentalitat sobre la ciberseguretat s’estan produint a un ritme molt lent. És cert que les empreses ja no veuen els ciberatacs com una cosa que no té a veure amb el seu dia a dia, però, encara queda molt perquè en el món empresarial es visualitzi clarament que la protecció virtual és molt necessària.
Això és el que es deriva del recent estudi publicat per la firma Kaspersky Lab i que rep per títol “Noves amenaces, nova mentalitat: estar preparat per al risc en un món d’atacs complexos”. Segons el mateix, un 54% de les empreses de l’Estat no sap distingir una ciberamenaça complexa d’una ciberamenaça genèrica. Si tenim en compte que, en l’últim any, el 34,3% de les grans marques han patit atacs virtuals -7 punts percentuals, més que a la mitjana global- hauríem d’estar més preocupats per aquest assumpte.
L’estudi revela, d’altra banda, que els espanyols cada vegada són més conscients d’aquest augment en el nivell de sofisticació dels atacs. Kaspersky afirma que el 64% dels enquestats considera que els ciberatacs han evolucionat en el seu nivell de complexitat amb el temps mentre que el 54% considera que cada vegada és més difícil distingir un atac estàndard d’un complex.
Sens dubte una de les dades més rellevants ens mostra la poca sintonia que hi ha entre els experts de seguretat que treballen en empreses i aquestes mateixes signatures. Kaspersky assenyala que el 39,7% dels enquestats considera que de produir-se un atac la incertesa en la resposta és alta. El 63% dels experts en ciberseguretat de les empreses creuen que la situació és de molta incertesa. És a dir, els experts alerten que el nivell de risc i desprotecció és més gran del que la majoria assumeix.
