Viladecavalls blindarà les vies del tren amb 2 km de tanques protectores. Aquesta setmana, el govern ha obtingut la confirmació que el municipi serà un dels inclosos dins del projecte de tancament de les vies en zones urbanes. L’anunci arriba pocs dies després de la reunió mantinguda entre l’alcaldessa Cesca Berenguer i la subdirectora d’Operacions del Nord-Est d’Adif, Gemma Aliaga. En aquesta trobada, la dirigent local va reiterar la necessitat de “millorar la seguretat del ferrocarril”, especialment en punts sensibles com podien ser l’avinguda de la Tramuntada, “una via de pas habitual entre els barris de Sant Miquel i Can Trias”.
Ara, el gestor d’infraestructures ferroviàries ha informat oficialment al Consistori que Viladecavalls forma part dels municipis on es pensa aplicar el tancament de les vies. Segons les previsions, el procés de licitació de l’estudi informatiu podria durar un any, mentre que l’execució de les obres s’estendria durant dos anys més. Estem parlant, doncs, d’una previsió a mínim tres anys vista.
Identificació dels punts crítics
Aquestes són les dades en què es treballa i que s’han donat a conèixer en el marc de la visita de tècnics d’Adif a les instal·lacions ferroviàries de Viladecavalls. S’ha fet una inspecció tècnica sobre el terreny per detectar els espais i punts més vulnerables on caldria actuar. Com a resultat, s’ha anunciat que es preveu col·locar uns dos quilòmetres de tanca de protecció en diversos trams del terme municipal. En aquest sentit, s’han situat sobre el mapa punts crítics a Can Trias Residencial, Can Trias Industrial, Sant Miquel de Guanteres, Can Corbera i La Planassa.
Adif i Ajuntament continuaran treballant “de manera coordinada” amb l’objectiu d’identificar i delimitar aquestes àrees vulnerables per tal que siguin incloses dins del projecte definitiu. Berenguer considera que aquesta col·laboració “representa un pas ferm cap a la millora de la seguretat ferroviària al municipi i dona resposta a una reivindicació sostinguda per part del consistori i el veïnat”.