El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha presentat el pla per renaturalitzar la B-40 a Viladecavalls. La trobada amb els tècnics del departament del govern espanyol amb l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, ha servit per exposar quin projecte de restauració paisatgística es preveu implantar a l’autovia. La idea és reduir l’impacte ambiental de la infraestructura, inaugurada recentment, que transcorre entre Abrera i Terrassa.

En un comunicat de l’Ajuntament vallesà, s’indica que des del MITMA proposen actuar al llarg de tot el tram, aplicant en cada zona diferents solucions. En funció de la localització, topografia del terreny i orientació, el Ministeri hi durà a terme una actuació o una altra. En aquest sentit, des de l’equip tècnic del ministeri van manifestar la “voluntat” de fer servir per aquests treballs de restauració “sistemes i espècies vegetals autòctones i mediterrànies”, amb l’objectiu que siguin més resistents a la sequera i a les noves condicions climatològiques.

Paral·lelament a la implantació de nova vegetació arbustiva als laterals de l’autovia, també s’ha posat sobre la taula la necessitat de treballar en desenvolupar “intervencions de naturalització dels torrents i rieres” afectats per les obres.

Presentació de Transports a l’alcaldessa de Viladecavalls del pla paisatgístic de la B-40 | Aj. Viladecavalls

Control de la contaminació acústica

Més enllà de l’impacte ambiental de la nova autovia, des de Viladecavalls també van posar el focus en la importància de complir amb els “compromisos i terminis establerts”, i van recordar al ministeri que encara s’està pendent de reparar el camí de Can Coromines, que es va veure afectat per una gran esllavissada.

Així mateix, un altre dels temes que preocupa és la contaminació acústica, pel volum extra de trànsit de pas que ha generat la infraestructura. Des del govern espanyol van presentar a la reunió els resultats dels primers mesuraments “puntuals” que s’han fet aquests mesos. La conclusió és que, per ara, no s’estan superant els llindars d’immissió previstos per la llei.

Pel que fa a ales possibles afectacions sonores, els responsables del ministeri aportaven els resultats dels primers mesuraments puntuals realitzats que indiquen que no s’estan superant els llindars d’immissió previstos per la llei. En tot cas anunciaven l’inici d’aquí a poc temps de nous mesuraments continus per poder tenir una radiografia integral de la situació. En cas de superació dels límits, han informat que duran a terme el reforç de les barreres acústiques ja implantades.

Comparteix

Icona de pantalla completa