MónTerrassa
L’adob utilitzat a les obres de la B-40 provoca males olors a Viladecavalls

L’adob utilitzat a l’entorn de la B-40 ha provocat un episodi de males olors a Viladecavalls. Veïns del municipi van detectar ara fa pocs dies l’arribada d’una forta pudor que impregnava tot l’ambient. Des de l’Ajuntament de Viladecavalls es va decidir activar els mecanismes contemplats dins de l’Ordenança municipal d’emissions i immissions d’olors per tal d’esbrinar què estava passant. Aquesta eina, aprovada des del 2021, permet a l’administració local actuar en el cas de produir-se un fenòmen de contaminació odorífera i interposar sancions que poden arribar als 3.000 euros.

Així, segons indica el Consistori en un comunicat, dijous de la setmana passada es van començar a realitzar diverses inspeccions a empreses del sector industrial de la localitat, amb la voluntat de determinar quin era l’origen d’una part de les molèsties. En l’anàlisi i investigació, es va poder comprovar que una part del problema provenia, no d’una indústria, sinó d’unes obres.

En concret, dels treballs que s’estan duent a terme a l’autovia B-40. Es tracta d’una actuació de restauració paisatgística, en la qual s’està utilitzant un adob que ha ocasionat una forta pudor arreu. Des del Consistori informen que aquest material, combinat amb la calor intensa que estem patint, provoca molèsties entre la ciutadania, i per això, s’ha fet arribar ja una queixa al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) perquè el retiri.

Comencen les obres del carril bici amb Terrassa

D’altra banda, Viladecavalls es veurà immersa en noves obres. Encara amb els treballs oberts a la B-40, ara serà el torn de la C-58. Aquesta setmana comença l’actuació per crear una via pedalable que connecti el municipi amb Terrassa. Utilitzant l’antic traçat de la carretera, i amb un recorregut de més de tres quilòmetres, està pensat perquè s’hi pugui transitar a peu o amb bicicleta o VMP.

Un cop finalitzada l’obra, el vial facilitarà l’accés a punts com l’estació de tren, l’Institut de Viladecavalls i els polígons industrials propers, a més d’integrar-se amb la xarxa de vies ciclistes de Terrassa, i permetrà a més la connexió el nucli urbà amb Can Corbera i Can Trias.

Pel que fa al seu recorregut aquest seguirà el vial d’accés a l’estació des de l’enllaç de la B-245 amb la C-16, creuant-lo pel costat nord amb dos passos per a vianants i bicicletes, per a després unir-se a l’antiga C-58 a través d’un nou pas inferior sota el nou traçat d’aquesta. El projecte inclou també l’adequació del camí existent de Can Mitjans, al sud de la C-16, i del pas inferior sota aquesta autopista per a connectar l’itinerari amb l’Institut de Viladecavalls.  

Les obres, amb una durada prevista d’aproximadament 5 mesos, compten amb un pressupost total de 2.843.492,19 €, que la Generalitat de Catalunya finançarà a través dels fons europeus Next Generation. 

Comparteix

Icona de pantalla completa