MónTerrassa
Territori estudiarà l’estat del talús que ha provocat l’accident de tren de Vacarisses
L'esllavissament del talús que ha provocat el descarrilament del tren a Vacarisses, el 20 de novembre de 2018.
L’esllavissament del talús que ha provocat el descarrilament del tren a Vacarisses, el 20 de novembre de 2018. | Jordi Pujolar / ACN

!--akiadsense-->

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat que professionals de l’Institut Geològic avaluaran l’estat en què es troba el talús que ha provocat el descarrilament d’un tren aquest dimarts a Vacarisses (Vallès Occidental). Calvet ha reconegut que aquest element és responsabilitat de Renfe i Adif, però ha assenyalat que el Govern també participarà en el procés per determinar conjuntament si “tenia algun índex de perillositat”. Calvet ha reconegut que les línies ferroviàries sovint presenten “deficiències en els talussos” i ha dit que la problemàtica s’ha accentuat aquest 2018 perquè hi ha hagut una “pluviometria molt elevada”. Així, ha remarcat que “el risc zero no existeix”.

Damià Calvet ha explicat que a Vacarisses “hi ha feina per dies, perquè s’ha de retirar el material mòbil i també s’ha d’actuar en el talús que és responsabilitat de Renfe i Adif”. Ha detallat que la Generalitat també ha desplaçat professionals de l’Institut Catogràfic i Geològic a la zona perquè avaluïn l’estat en què es troba aquest element i si “tenia algun índex de perillositat”.

Ha reconegut que a Rodalies sovint hi ha “massa límits temporals de velocitat que a més solen cronificar-se en el temps”. Per això ha subratllat que la voluntat de l’executiu català és determinar l’estat del talús que ha provocat l’accident i que “‘s’actuï per restablir el servei el més aviat possible”. Segons el responsable de Territori i Sostenibilitat entre 2015 i 2017 a la línia R4 s’ha actuat correctament en els punts on hi havia limitacions de velocitat. “Treballarem amb Renfe i Adif per veure si hi havia més punts on calia actuar o si en el futur caldrà intervenir en d’altres zones perquè volem un servei segur i efectiu”.

Calvet ha afegit que aquest dimarts la prioritat del Govern ha passat per evacuar els 130 passatgers d’aquest tren de Rodalies format per sis vagons i que ha sortit de la via quan circulava entre les estacions de Vacarisses i Vacarisses Torreblanca. En aquesta línia s’ha treballat per garantir la mobilitat entre Barcelona i Manresa, obrint les barreres de la C-16, ja que la C-58 havia quedat col·lapsada, i també doblant el servei de FGC entre Manresa i Terrassa. Alhora, s’ha sol·licitat a Renfe un servei alternatiu per carretera, entre Manresa i Terrassa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa