Canvis en les línies de bus interurbà per millorar la mobilitat a Vacarisses. A partir d’aquest dilluns, dia 12 de maig, entraran en vigor tot un seguit de modificacions en el transport públic que dona cobertura el municipi. Va ser ara fa dos anys, que l’empresa Direxis TGO i l’Ajuntament de Vacarisses van presentar a la Generalitat de Catalunya un projecte per adaptar el servei a les necessitats actuals. Finalment, aquest mes de maig han obtingut el vistiplau.
Des del govern municipal expliquen que les principals demandes que s’han tingut en compte passen per uns “horaris més cadenciats, perquè resultin més fàcils de recordar”, també s’ha tingut present la coordinació amb la línia R4 de Rodalies i amb les entrades i sortides de la plantilla de les empreses ubicades al polígon industrial de Can Torrella. S’ha posat èmfasi en millorar la connexió amb l’hospital de referència de Vacarisses, Sant Joan de Déu, a Manresa, i millorar la connectivitat entre nuclis habitats, amb major freqüència i serveis a demanda.
Està previst que a finals d’aquest any 2025, l’Ajuntament de Vacarisses i Direxis TGO facin balanç de com han anat aquestes novetats i s’estudiarà si cal introduir-hi alguna millora de cara l’any vinent.
Alteració d’horaris i la nova línia M10
Tot plegat, s’ha traduït en les següents modificacions:
– La línia M5A, que porta a l’Institut, mantindrà el servei que ofereix a Els Caus i El Ventayol. Els canvis només afectaran l’alumnat que s’hi desplaça des de Can Serra, ja que haurà d’agafar la línia M5. D’aquesta manera, s’ajusten els horaris dels busos als del centre educatiu per reduir el temps d’espera mentre no s’obren les portes. A més, doblant el servei, s’evita que part de l’alumnat de Can Serra es quedi sense seient i hagi de buscar alternatives per arribar a l’Institut.
– La línia M5B avança el primer servei per poder enllaçar amb l’estació de Vacarisses-Torreblanca i arribar a Barcelona a les 7.30 h.
– Quant a les connexions amb el nucli habitat d’El Ventayol, la creació de la nova línia M10 permetrà augmentar les expedicions de 8 a 16 i enllaçar amb les dues estacions de tren vacarissanes, així com amb la línia M5.
– D’altra banda, la línia M13 connectarà 3 serveis d’anada i 3 de tornada amb Castellbell i el Vilar, amb 8 parades al llarg de tot el municipi veí, incloses les estacions de FGC i de busos cap a Manresa. Aquestes novetats, amb majors freqüències, pretenen reduir els temps dels trajectes, tot i els transbords que s’hauran de realitzar en alguns casos.