Ullastrell reclama al Departament de Salut i a Mútua la reobertura del consultori mèdic

Jaume Puig: "Els veïns i veïnes d’Ullastrell han de desplaçar-se a Terrassa per ser atesos per un metge i això és un greuge important per als nostres conciutadans , i sobretot, per la gent gran"

L’Alcalde d’Ullastrell Jaume Puig i la Regidora de Salut Anna Bigordà van enviar fa uns dies una carta als diversos estaments competents de la Generalitat i als responsables de Mútua de Terrassa on es reclama la reobertura del consultori local amb les mateixes condicions prèvies a la pandèmia de la Covid19. En la missiva es recorda als estaments competents que Ullastrell, amb més de 2.100 habitants , fa més de 16 mesos que no té presència mèdica al municipi a causa de la reestructuració provinent de la Covid 19 el març de 2020.

Actualment hi ha el consultori obert 2 dies a la setmana (dilluns 4h al matí i dijous 4 h a la tarda) només amb presència d’una infermera i un administratiu. Per poder rebre assistència mèdica presencial el veïnat d’Ullastrell ha de desplaçar-se 8km en vehicle privat o amb transport públic en un trajecte que, amb aquest mitjà, pot voltar els 50 minuts.

En la situació prèvia a la pandèmia el consultori era obert 4h al dia amb presència d’un metge de família, una infermera i un administratiu. Per això en la carta s’expressa que: “Exigim doncs, tant a Mútua de Terrassa com al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, des del municipi, des de l’Ajuntament, des de la comissió de seguiment del consultori, i també des d’aquesta alcaldia i regidoria, que es retornin les condicions i el servei d’atenció mèdica i d’infermeria prèvies a la pandèmia al consultori mèdic d’Ullastrell.”

La carta, enviada el 8 de Juliol, explica Puig, es va enviar després de tenir, durant mesos, diverses converses i reunions amb els responsables del servei mèdic i no obtenir respostes clares ni dates de reobertura ni de retorn del servei. Tot i que en el moment d’enviament la situació epidemiològica era molt millor que en l’actualitat, l’Ajuntament segueix pensant que és imprescindible el retorn del servei.

El malestar al municipi es fa palès des de diversos sectors. S’ha creat la “Plataforma en defensa
del CAP” que ha estat recollint signatures ,fent reclamacions i accions diverses. S’ha creat una
comissió de seguiment de la situació del consultori mèdic a Ullastrell formada per diversos
representants dels col·lectius més afectats i , el passat 30 de Juny, el Ple de la Corporació va
aprovar per unanimitat una moció on es reclama als òrgans competents la reobertura i el
retorn dels serveis mèdics.

Ullastrell amb més de 2.100 habitants té una alta franja de gent gran que ha vist,
conjuntament amb el veïnat de totes les edats, com se li impedeix i dificulta la assistència
mèdica. Per tant, en la carta s’expressa que: “Des de l’Ajuntament ens posem a la seva
disposició per a què així sigui, tanmateix, Ullastrell no es mereix ser menys que d’altres pobles,
i el seu veïnat es mereix tot el respecte i atenció possibles, cosa que actualment no s’està
complint.”

Nou comentari