Vista panoràmica de Rubí des de Can Ramoneda

Vista panoràmica de Rubí des de Can Ramoneda | Tot Rubí

Us proposem una nova excursió per l’entorn natural de Rubí, que destaca per les vistes panoràmiques de la ciutat que obtindrem durant el camí. És una ruta de 5,3 quilòmetres de distància, de dificultat baixa-mitjana i una duració aproximada d’una hora i 20 minuts. Aquesta excursió es pot fer en qualsevol època de l’any. Tot i això, cal tenir en compte que en època estival és important protegir-se del sol i fer servir cremes amb filtre solar, portar gorra o barret i beure aigua abans, durant i després de caminar.

1. Partim de l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i ens dirigirem cap al Castell. Davant seu, girarem a la dreta i, seguint el carrer del mateix nom, resseguirem la façana posterior de la nau industrial fi ns a arribar a un carrer asfaltat, el camí de Sant Muç. Continuarem en línia recta, pujant fi ns al costat d’un edifi ci aïllat (Can Pich Guilera) i, un cop superat, veurem el Pont/Aqüeducte de Can Claverí.

2. Caminarem per damunt de l’aqüeducte per sortir a un erm. A l’esquerra prendrem el carrer del Pont de Can Claverí i ascendirem fi ns al pont que creua la via cap a Sant Muç. Travessarem un grup de cases, deixant el camí de Can Serrallach a la dreta. Seguirem les marques blanques i vermelles del GR-96 (BCN – Montserrat) i les blanques i verdes del nostre itinerari. El camí asfaltat comença a pujar en fort pendent. Al cap d’uns 250 metres, a l’esquerra, trobarem la masia de Can Ramoneda, amb una fi lera d’oliveres al marge del camí. Podrem gaudir d’una bona panoràmica de la ciutat.

3. Una mica més amunt, el GR-96 continua per pista forestal. Nosaltres seguirem pel camí asfaltat que, després d’uns quants revolts, arriba fins a l’Ermita de Sant Muç, on podrem contemplar l’Arbreda de Sant Muç, formada per alzines i roures de gran port. 4. Agafarem el camí que surt a la dreta de l’Ermita i puja fi ns a un llom que enllaça amb el GR-96. Al capdamunt hi ha un cartell de la xarxa de senders del Vallès Natural. Creuarem el GR-96 prenent el camí de Can Pòlit de baixada i seguint les marques blanques i verdes.