MónTerrassa
Denunciats una seixantena de conductors a Terrassa en només una setmana
  • CA

Del 15 al 21 de setembre, el Servei Català de Trànsit (SCT), va realitzar juntament amb Mossos d’Esquadra i Policies Locals una nova campanya policial sobre els dispositius de seguretat passiva en els vehicles. La iniciativa institucional està orientada a fer un control exhaustiu de la utilització correcte dels diferents elements preventius: ús del cinturó, casc i sistemes de retenció infantil (SRI). La campanya busca reduir les víctimes d’accidents de trànsit i recordar la importància d’emprar aquests dispositius i de fer-ho correctament.

A Terrassa, agents de la Policia Municipal van desplegar una actuació en diferents punts estratègics de la ciutat on van realitzar els controls d’elements de seguretat passiva. El balanç d’aquesta campanya va ser més d’una seixantena de denúncies interposades.

Enxampats sense cinturó o circular sense casc

La majoria, 60, van anar relacionades a denúncies per no dur posat el cinturó. De manera detallada, es van registrar setze infraccions per part del conductor, 23 per part del copilot, i 21 de persones que es trobaven al seient de darrere i que tampoc el duien cordat.

A més, el cos de seguretat local també va interposar tres denúncies per infraccions amb els sistemes de retenció infantils. I tres denúncies més a motoristes que circulaven per Terrassa sense portar el casc posat.

Des del Servei Català de Trànsit recorden que els elements de seguretat passiva “són bàsics per salvar vides en cas de sinistre viari. No utilitzar-los o fer-ho de manera incorrecta agreuja les conseqüències de lesivitat de les víctimes”. Per exemple, subratllen que un xoc frontal a 80 km/h sense portar el cinturó de seguretat acostuma a comportar la mort o lesions de gravetat. I en cas d’accident amb bolcada o gir brusc, no portar-lo ben cordat multiplica per 25 el risc de patir lesions greus o mortals. Quant als sistemes de retenció es recalca que si un nen viatja sense subjecció es multipliquen per 5 les possibilitats que pateixi lesions mortals o greus. I si el sistema de retenció infantil s’utilitza adequadament, es redueix fins en un 75% les lesions en cas d’accident.

L’entitat considera “primordial donar continuïtat a aquestes campanyes intensives per continuar conscienciant els conductors i la resta d’usuaris dels riscos i conseqüències d’aquesta acció”. I subratllen que més enllà de ser una responsabilitat, no utilitzar els sistemes de seguretat passiva o utilitzar-los inadequadament suposa una sanció econòmica de 200 euros i la pèrdua de 4 punts del carnet de conduir.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa