El desplegament de vehicles va ser espectacular i va sorprendre la ciutadania que passejava per l’avinguda d’Àngel Sallent i carrers de La Maurina. Eren cinc cotxes de la Policia Municipal al davant i dos al darrere de la Policia Nacional, tots amb les llums blaves, que ressaltaven en la foscor de la tarda-vespre d’aquest dimarts, dia 28 de gener. La gent es preguntava què havia passat i cap a on es dirigien.
Doncs bé, fonts oficials han informat que es tractava d’un dispositiu al Districte 4, coordinat per la Unitat de Policia de Barri (UPB) amb el Cos Nacional de Policia (CNP). L’objectiu d’aquest operatiu era realitzar un control a diverses places dels barris de de Ca n’Aurell, la Maurina, Roc Blanc, la Cogullada i Les Martines. Tanmateix, la llista d’espais a inspeccionar no va ser escollida a l’atzar, ja que totes elles havien rebut queixes per part dels veïns relacionades amb problemes de seguretat i convivència.
Arma blanca i llei d’estrangeria
El balanç del dispositiu, que es va allargar fins a la matinada, va concloure amb un total de 27 persones identificades. La Policia Municipal de Terrassa va interposar una denúncia per tinença d’arma blanca, mentre que la Policia Nacional va aixecar dues actes per incompliment de la Llei d’Estrangeria.
Aquest tipus de dispositius s’estan duent a terme de manera periòdica a tot Terrassa. Tot i que habitualment es concentren en establiments de restauració i d’oci que han estat qualificats de problemàtics, també es realitzen a places i parcs on tenen per costum trobar-se grups de persones, aquest ha estat el darrer cas.
Al llarg dels darrers set mesos, s’han realitzat onze operatius policials conjunts a Terrassa, Rubí i Sant Cugat amb la prioritat de caçar estrangers multireincindents. I el balanç ha estat de 448 persones identificades. A més, s’ha detingut 34 ciutadans estrangers, els quals se’ls ha iniciat la tramitació d’incoació d’un expedient d’expulsió per infracció greu de la Llei d’Estrangeria