MónTerrassa
Nou robatori de coure a Rodalies: Interrompuda la circulació a l’R12

Un nou robatori de coure a Rodalies Renfe aquest matí de dimecres afecta la circulació de trens de la línia R12. No hi ha trens entre les estacions de Manresa i Calaf, segons ha informació Rodalies Renfe en una publicació a les seves xarxes socials. S’ha establert un servei alternatiu per carretera mentre el personal d’Adif treballa al lloc per solucionar la incidència el més aviat possible.

Aquest és una de les moltes incidències que pateix la xarxa ferroviària darrerament. La més greu va ser el robatori de coure del diumenge 12 de maig -el dia de les eleccions- a Montcada-Bifurcació que va deixar sense servei la majoria de línies de Rodalies Renfe.

Els autors del robatori de coure del 12 de maig són de Terrassa

Els autors d’aquest robatori del 12 de maig són veïns de Terrassa, segons informa La Vanguardia. Es tracta d’un grup de quatre persones, una dona i tres homes. Els Mossos d’Esquadra van detenir els quatre individus, que acumularien una vintena d’antecedents per fets similars, i que haurien participat en sis fets vinculats amb el robatori de coure de catenària a les línies ferroviàries de la demarcació de Barcelona.

Rols per cometre el robatori de coure

Els quatre detinguts es distribuïen rols diferents per actuar. Un dels homes i una dona, de 52 i 24 anys, s’encarregaven de cometre les sostraccions. Un tercer, de 26 anys, tenia funcions més executives, era el titular dels vehicles investigats i s’encarregava dels tractes relatius a la receptació del material sostret. Finalment, hi havia el propietari d’una empresa gestora de residus on els detinguts col·locaven el material sostret.

El grup es movia amb una furgoneta i un vehicle. Carregaven el coure sostret a la furgoneta i utilitzaven dues perxes per despenjar el cable de la catenària. Un cop el tenien a terra, habitualment el tallaven mitjançant una eina tipus radial.

Comparteix

Icona de pantalla completa