MónTerrassa
Incendi d’uns comptadors al polígon de Can Parellada
  • CA

Alerta d’incendi en els comptadors d’un bar de Terrassa. Els serveis d’emergència van rebre un avís aquest dimecres, dia 10 d’agost, a la una del migdia, en què testimonis informaven que hi havia una gran columna de fum que sortia a tocar d’un restaurant ubicat al carrer Colom, gairebé a tocar del carrer Neptú, al polígon industrial de Can Parellada.

Quatre dotacions dels Bombers de la Generalitat van desplaçar-se fins al lloc. Allà van comprovar que l’origen de la fumera i de les flames era una caixa elèctric, amb fusibles. Es trobava ubicada a l’exterior de l’establiment, al carrer. Bombers van estar treballant amb l’extinció de les flames i van fer una primera inspecció per assegurar que no resultava un perill per a la seguretat dels clients del bar ni dels vianants.

Tot seguit, es va avisar la companyia elèctrica perquè es fes càrrec de la reparació del quadre elèctric. Com a conseqüència del foc diverses empreses del polígon, a més del restaurant principalment afectat, van quedar-se sense subministrament elèctric durant un temps.

Més d’un milió de trucades al 112

D’altra banda, aquest dijous s’ha donat a conèixer l’evolució del telèfon d’emergències 112 aquest 2022. Així, durant el primer semestre d’aquest any, el servei ha atès prop d’1.048.000 trucades, un 10,3% més que el mateix període del 2021. En una entrevista a Catalunya Ràdio, la directora del 112, Irene Fornós, ha explicat que els mesos en què el telèfon rep més trucades són els d’estiu per factors com la calor o l’augment de la mobilitat, que poden portar vinculades incidències concretes.

Aquest any, les diferents onades de calor, els incendis o l’afluència a les platges han suposat un augment de les trucades. Una altra dada que ha donat Fornós és que, cada hora, el 112 atén fins a 8 trucades vinculades amb la violència masclista, segons dades del balanç de l’any passat. Són, de mitjana, 196 trucades diàries.

Pel que fa als incendis, la directora del 112 ha recordat que és molt important que quan una persona veu una columna de fum truqui a emergències i no pensi que ja ho haurà fet algú altre.

El telèfon 112 és un servei d’atenció de trucades per demanar assistència sanitària urgent o la presència dels cossos de seguretat i d’emergències, com Mossos, policies locals, Bombers o Agents Rurals.

Comparteix

Icona de pantalla completa