Els Mossos d’Esquadra han desarticulat un grup criminal especialitzat en robatoris de motocicletes al carrer a Terrassa i altres municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els lladres, tres homes d’entre 36 i 43 anys, desballestaven els vehicles a l’interior d’un contenidor de camió a Pallejà (Baix Llobregat) i posteriorment emmagatzemaven les peces en un local llogat a Terrassa, segons avança l’Agència ACN.
La investigació es va iniciar l’1 de febrer arran del robatori d’una motocicleta a Cornellà de Llobregat. Gràcies a la col·laboració ciutadana, els investigadors van aconseguir imatges i van veure com un grup de tres homes s’enduia la moto carregant-la en una furgoneta. Segons exposa l’agència, van seguir els moviments dels vehicles dels lladres fins a un contenidor de lloguer a Pallejà, on desballestaven les motos a l’interior del contenidor i, posteriorment, traslladaven i emmagatzemaven les peces a un local de Terrassa.
Fa una setmana, Mossos d’Esquadra van realitzar una entrada i perquisició al local, on es va localitzar fins a 73 indicis de sostraccions, entre quals hi havia bastidors de motocicletes, cascos, motors, nombroses peces i eines. També van entrar al contenidor de Pallejà, on van detenir dos dels integrants del grup. Allà van localitzar més bastidors, plaques de matrícula i documentació pertanyents a 18 motocicletes, i indicis de 30 sostraccions més.
El tercer membre del grup el van detenir el mateix dia efectius de seguretat ciutadana quan conduïa la furgoneta de lloguer a Esplugues de Llobregat.
Mossos no es descarten més detencions pels robatoris de motos
Els arrestats van passar a disposició judicial i el jutge va decretar la seva llibertat amb càrrecs, tot i que la investigació continua oberta i no es descarten més detencions. ACN explica que els investigadors contactaran amb els titulars de les motocicletes per retornar-los les peces, donat que només s’han recuperat tres motos senceres i la resta estaven desballestades.
Robatoris a una desena de municipis
A part de Terrassa, va haver-hi robatoris a Barcelona, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, l’Hospitalet, Santa Coloma de Gramenet i Badalona.