Dos bombers del Parc de Terrassa han estat escollits per formar part d’un equip de sis persones que participaran aquesta setmana al World Rescue Challenge (WRC), el campionat mundial d’excarceració i trauma. Entre els més de 70 equips d’arreu del món, prendran part de la categoria de rescat en accidents de trànsit el GRAT, grup guanyador del XIX Encuentro de Rescate en Accidentes de Tráfico, que va tenir lloc a Cartagena el passat mes de maig.

És dins d’aquest equip on es troben el caporal Dani Morales, que farà de comandament, i el bomber Jordi Vega. Al seu costat, treballaran per alçar-se amb el premi continental, Ivan Acosta, del parc de Granollers, com a sanitari, i el caporal Alejandro Andrés, del parc de Santa Coloma de Farners; i l’Antonio Soler, del parc de Manresa i el David López, del parc de Gavà, com a equip tècnic.

Tres proves diferents en tres escenaris sorpresa

El certamen, que té lloc a la ciutat croata de Karlovac, consistirà en realitzar tres maniobres en tres escenaris d’accidents de trànsit ben diferents. Comptaran amb un temps màxim de 25 minuts per completar el rescat “segur i efectiu” de les víctimes. Com és habitual, els equips no sabran quin escenari es trobaran fins a l’inici de la maniobra. Un element sorpresa que posa a prova la seva adaptabilitat, preparació i capacitat de resolució de problemes en temps real, i sota pressió. Els jutges valoraran les capacitats de salvament i les habilitats tècniques i de comandament de tots els equips en cadascun dels tres escenaris.

La primera prova tindrà lloc aquest dijous, dia 11, a les 13.45h, mentre que les altres dues seran els dies 12 (18.15h) i 13 (8.30h). El diumenge dia 14 hi haurà el lliurament de premis. Es podran seguir en directe, totes les maniobres, en aquest enllaç del canal youtube.

L’equip GRAT no serà l’únic equip català que participarà al World Rescue Challenge. En categoria de trauma, hi participa l’equip del GROS- Cerdanyola del Vallès, guanyador a Cartagena. L’equip està integrat pel sergent Ivan Julià i el sanitari del SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques) Mon Moreno. Hauran de fer front a tres escenaris diferents de trauma on hauran de desenvolupar procediments per observar, coordinar, avaluar, decidir i, finalment, atendre les víctimes amb lesions que amenacen la seva vida. L’objectiu principal del certamen és millorar les habilitats dels professionals en el rescat, seguretat i salut en el maneig d’una patologia traumàtica.

L’equip del GRAT, al XX concurs de Rescat en Accidents de Trànsit (abril 2025) | Gencat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa