El RACC ha publicat l’estudi EuroRAP sobre els anys 2020-2022 i el risc d’accident per cada tram de carretera. Segons l’informe, la C-58 entre Terrassa i Barcelona és una de les carreteres amb major risc d’accidents per a les motos. Entre els altres trams més perillosos a Catalunya per als motoristes trobem la Ronda Litoral, la seva continuació per l’A-2 al Baix Llobregat fins l’AP-2, la C-32 entre Esplugues i Sitges, la C-31 de l’Hospitalet al Prat de Llobregat, la B-30 entre Barberà i Sant Cugat del Vallès, l’Arrabassada, la C-59 entre Mollet del Vallès i Palau-solità i Plegamans, i la Ronda de Dalt.

Vuit d’aquests deu trams ja hi eren en l’anterior estudi del 2019 al 2021. Totes les vies amb risc alt o molt alt tenen intensitats mitjanes diàries superiors als 20.000 vehicles, excepte l’Arrabassada. En vuit dels deu trams, els accidents de motos i ciclomotors representen el 80% dels accidents mortals o greus.

Les motos estan involucrades en el 44% dels accidents greus o mortals

Un de les dades més destacades de l’estudi EuroRAP és que les motos estan involucrades en el 44% dels accidents de trànsit amb víctimes mortals i ferits greus de Catalunya, malgrat representar un 2,3% de la mobilitat. En el cas dels accidents mortals, les motos participen en el 30% del total de sinistres. Tenint en compte aquestes xifres, arribem a la conclusió que els motoristes són el col·lectiu més vulnerable a les carreteres catalanes.

Tot i això, en el trienni 2020-2022 els accidents greus i mortals han disminuït un 7%, passant de 547 a 509, mentre que la mobilitat global ha augmentat lleugerament, un 0,4%. Així doncs, l’informe destaca que la perillositat ha disminuït un 7,4% en el global de la xarxa viària analitzada. Per demarcacions, Lleida és la que la que té el percentatge de quilòmetres amb risc “alt” o “molt alt” més elevat (28%) i Girona i Tarragona són les que tenen els percentatges més baixos (21%). A Barcelona és on hi ha més trams amb risc molt alt, un 16% del total.

Comparteix

Icona de pantalla completa