La professora de Terrassa que havia estat acusada d’agredir una alumna de 10 anys per haver pintat una bandera d’Espanya ha estat absolta. La sentència afirma que “no es considera provat que la mestra tingués intenció de menyscabar, amb cap dels seus actes, la integritat física de la menor ni causar-li cap tipus de perjudici”, segons recull el diari ABC.
Sí que el jutge reconeix que entre la menor i la docent es va produir “una discussió” arran d’un treball escolar, però en cap cas considera que es va produir cap tipus d’agressió. Els demandants poden interposar un recurs d’apel·lació contra aquesta sentència a l’Audiència Provincial. Cal dir que prèviament, el mateix tribunal ja havia considerat un “delicte lleu” de lesions els fets produïts a l’escola Font de l’Alba l’any 2019, descartant que darrera hi hagués “un possible delicte d’odi amb intencionalitat política”.
La família reclamava una indemnització de 3.600 euros, el que consideraven una quantitat “simbòlica” pels danys físics i psicològics causats a l’infant, així com “el cost terapèutic rebut”, a posteriori. La Fiscalia i l’acusació particular demanaven també una pena de tres mesos de multa -que ascendia a un total de 1.080 euros-.
La família afirmava que la professora havia “increpat i sacsejat l’alumna” i que l’havia “humiliat davant dels seus companys per pintar una bandera espanyola, amb la frase ‘Viva Espanya’ al costat”, en un treball de final de curs. Segons l’informe mèdic que va filtrar en el seu moment La Razón, la mare indicava que la professora “havia agafat la nena de la samarreta i al fer-ho la nena havia caigut contra el terra, colpejant-se l’esquena”, i que després “la docent la va agafar del coll per treure-la de classe”. Com a conseqüència de la presumpte agressió, la nena es va queixar de molèsties a la zona lumbar, en una mà i a la zona engonal, on presentava una hèrnia pendent d’intervenir.
La professora va negar aquestes acusacions des del primer dia de judici. Segons la mestra, la nena ja va desobeir dos cops aquell matí i en el moment de fer el dibuix ella la va renyar i la va fer fora de classe. La va aixecar de la cadira per les aixelles i la va acompanyar fora de l’aula. La sentència conclou que el relat de l’acusada és creïble, tot i que tampoc el considera demostrat.