Un xef de Terrassa ha creat la millor pasta de te artesana de tot Espanya. Així ho ha dictaminat el jurat del Premi Dulcypass, i s’ha donat a conèixer en un acte celebrat a l’Escola de Pastisseria de València el passat dia 12 d’abril. El certamen, impulsat des de la revista Dulcypass i que enguany ha arribat a la sisena edició, ha aplegat prop de 300 participants, la qual cosa suposa una xifra rècord. I, de totes les obres presentades, ha estat l’elaborada per Jordi Farrés qui s’ha alçat amb el guardó.
El dolç ha estat creat a l’obrador agramuntí El Taller de Virginias i porta per nom “Amber“. En un comunicat, s’explica que és una pasta inspirada “en el treball refinat de l’ambre en joieria. Està elaborada amb una base lleugera de mantega, caramel amb tocs de vainilla i granets de nibs de cacau i avellana. També incorpora mandarina com a ingredient en el seu interior i làmines de pa d’or. El resultat és un sabor ric en textures i amb matisos de sabors afruitats, cítrics i florals”.
Un reconeixement a la feina ben feta
“Amber” s’ha imposat amb un total de 518,25 punts, superant a la pasta feta per Pastelería Aixa (Puçol, València) i a la pastisseria Dolç par Yann Duytsche (a Sant Cugat del Vallès). Així ho va decidir el jurat format per set professionals del sector: Sandra Ornelas, Jaime Rodríguez (guanyador de l’edició anterior), Rubén Álvarez, Miquel Guarro, Agustín Pedregal, Daniel Álvarez i Pedro G. Coy.
“Estem molt satisfets d’haver guanyat aquest premi, ja que és un reconeixement molt important a la nostra feina i vam tenir competidors de fama mundial. Vull agrair al Jordi i a tot l’equip darrere d’El Taller de Virginias la passió que li posen al que fan i la seva mestria elaborant dolços”, ha valorat Àngel Jubete, director general de la marca.
On podem comprar la pasta “Amber”
Cal dir que no és el primer premi que rep la creació del xef egarenc Jordi Farrés, ja que també havia estat premiat com a “millor de Catalunya” en la seva categoria. Aquells que vulguin degustar-lo podran fer-ho adquirint els packs especials i commemoratius que es podran trobar a les botigues que té El Taller de Virginias a Agramunt, Barcelona, Reus i Madrid.
Jordi Farrés s’ha convertit en professor de referència, responsable dels continguts de pastisseria i xocolateria dins del CIB, el Culinary Institute de Barcelona; també és ambaixador de Callebaut i ha estat reconegut en competicions internacionals. Destaca per ser un dels grans coneixedors de la xocolata. També és membre del Col·lectiu 21 Brix i exerceix com a ambaixador de la signatura especialitzada Ingredissimo.

