MónTerrassa
VOX crida a la “reconquesta” de Terrassa contra la islamització

“Espanya és cristiana i no musulmana”, aquest ha estat un dels crits més repetits durant la manifestació convocada per VOX aquest dissabte a Terrassa per denunciar “la inseguretat” que asseguren que pateix Catalunya. La concentració, que portava per lema ‘No a la islamització de Terrassa’, ha tingut lloc davant de l’Ajuntament de Terrassa. En un principi, la jornada havia de recórrer els carrers de la ciutat, des de la plaça dels Països Catalans fins a la plaça de Catalunya, amb l’objectiu d’acabar davant de la gran mesquita. Finalment, però, la formació d’extrema dreta ha explicat que Conselleria d’Interior els ha “desaconsellat” fer-la a Ca N’Anglada per “seguretat”.

La concentració al Raval de Montserrat, a banda de reunir simpatitzants de Vox, també ha comptat amb la presència de figures importants del partit com Alicia Tomás; portaveu del grup municipal de Vox a l’Ajuntament de Terrassa, Daniel Pinto i Mireya Navarro; regidors de Vox a l’Ajuntament, i Isabel Pérez Moñino, portaveu de Vox a l’Assemblea de Madrid.

Vox organitza una manifestació davant de l’Ajuntament contra “la islamització a Terrassa” | Xavi Hurtado

Durant la seva intervenció, Alicia Tomás, que ha estat rebuda amb crits d’alcaldessa, ha assegurat que “avui comença la reconquesta, recuperarem tots i cadascun dels nostres barris”. En aquest sentit, Tomás, ha criticat que “hi ha zones de la ciutat on els islamistes ja no ens deixen entrar” i ha opinat que “hauríem de ser nosaltres els que decidim qui entra a casa nostra”. Així mateix, la portaveu de Vox a Terrassa també ha fet referència a les persones que els acusen de ser racistes, afirmant que “això no va de races ni del color de la pell, això va sobre l’islamisme i l’avenç de l’islamisme, que és una ideologia política i religiosa que atempta contra els drets humans i la nostra llibertat”.

Per la seva banda, Daniel Pinto ha manifestat que “els islamistes deprecien la nostra manera de viure” i ha opinat que “viuen entre nosaltres, però ens odien i volen destruir el que som”. “Estan islamitzant els nostres barris i estan establint al cor de les nostres ciutats societats paral·leles que viuen al marge del nostre sistema de drets i llibertats” ha afegit Pinto.

Durant la concentració de Vox, s’han sentit crits de “Más Muros i Menos Moros”, “Fuera Mohamed” o “Este es nuestro barrio y hay que defenderlo”. Tot i això, també s’han pogut sentir crits franquistes com “Arriba España” i insults racistes per part d’alguns grups de manifestants.

El Kasalet convoca una contramanifestació per “mostrar el rebuig contra el feixisme”

Una hora i mitja abans de l’inici de la manifestació de Vox, el Kasalet ha convocat una manifestació a la Creu Gran per aturar el desallotjament del Kalitxet i el Kasalet, que tenen una ordre de desallotjament imminent pel pròxim 25 de març. Tot i que la convocatòria original de la manifestació era per protestar contra el desallotjament d’aquests dos immobles, l’entitat també va comunicar que, davant de la concentració convocada per Vox, “no podem quedar-nos amb els braços creuats i sense fer res davant d’una convocatòria feixista a la ciutat de Terrassa”.

Contramanifestació del Kasalet per “mostrar el seu rebuig contra el feixisme” | Xavi Hurtado

La manifestació antifeixista ha avançat cap al Raval de Montserrat, però en arribar han trobat un cordó policial dels Mossos d’Esquadra que els ha impedit entrar a la plaça de l’Ajuntament, on ja es reunien alguns partidaris de Vox. Així doncs, els membres del Kasalet han rodejat la zona, però en totes les entrades cap al Raval de Montserrat han trobat presència policial. D’aquesta manera, no s’ha viscut cap moment de tensió entre ambdues manifestacions i aquestes han continuat sense cap problema.

Una vegada finalitzat l’acte del Kasalet, aquests s’han traslladat a Ca n’Anglada per participar en la manifestació convocada per l’AAVV del barri i UCFR per mostrar, novament, el seu rebuig a “la presència de Vox a Terrassa”.

Comparteix

Icona de pantalla completa