MónTerrassa
Les voltes, protagonistes de la nova marca turística «Terrassa»
  • CA

La nova marca turística «Terrassa» està representada per un símbol clau de la ciutat: les voltes. Aquest element arquitectònic que forma part de molts emblemes patrimonials de la ciutat és el protagonista de la nova proposta, que vol reforçar el patrimoni industrial i el caràcter d’avantguarda de la ciutat per projectar-la al món.

Edificis com el Vapor Aymerich, Amat i Jover, la Masai Freixa o l’Escola Indutrial comparteixen aquestes voltes, però també es troben en edificacions com les esglésies de la Seu d’Ègara o el Castell Cartoixa de Vallparadís. “Vam veure que podíem fer un joc amb aquestes voltes i que a nivell identificatiu ens donarien molt recorregut”, afirmen des de la Consultoria de Comunicació Estratègica Pau Canaleta.

A més a més “vam jugar també en com està dividit Terrassa i la importància dels set districtes”. La nova gràfica mostra set voltes, una per cada districte, que formen una sola ciutat. Cada una de les set voltes és diferent, segons l’extensió de cada districte en relació a la superfície total. És una idea que permet fer múltiples combinacions aleatòries per aconseguir la sensació de dinamisme, de ciutat en moviment i en transformació permanent. Aquestes set voltes s’han incorporat sútilment a la part inferior de la tipografia de la marca per tal que no interferís en la lectura del nom. Un altre element clau és el color terrós, fruit de la combinació del color castell amb la terra, i el to vermellós del maó de la indústria.

Presentació de la nova marca turística “Terrassa” | Ajuntament de Terrassa

Amb aquesta idea, s’han plantejat diferents aplicacions en aquells àmbits municipals referents al turisme de la ciutat: turisme, Fira Modernista, o Terrassa Gastronòmica, així com un lema associat que resumeix la imatge que es vol projectar: “Terrassa, Patrimoni Industrial, Caràcter d’Avantguarda”.

La nova imatge de la marca «Terrassa» es va presentar ahir a la Sala Muncunill, on hi va assistir l’alcalde Jordi Ballart, el regidor de Turisme, Pep Forn, i la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat, Núria Marín. També va comptar amb la presència dels principals agents vinculats al sector turístic de la ciutat, així com de representants de l’àmbit de Turisme de la Diputació de Barcelona i d’altres administracions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa