MónTerrassa
Vermut Egarenca, un nou projecte amb etiqueta i identitat 100% terrassenca

El Vermut Egarenca és un nou projecte de vermut amb sabor i identitat 100% terrassenca, dirigit pels amants d’aquesta beguda a la nostra ciutat. Enguany, el projecte ha guanyat el premi a la millor etiqueta de vermut dels Premis Vinaris, que van donar a conéixer els millors productes de l’any en el marc d’un acte celebrat a Vermuts Rofes de Reus a principis de juliol. Raquel Agudo, Relacions Públiques i Promotora de Vermut Egarenca, exposa que “ens va fer molta il·lusió” rebre un premi amb una etiqueta que representés la identitat de Terrassa.

El confinament de l’any 2020 va fer que Agudo i la seva parella ideessin i elaboressin un vermut negre identificat totalment amb Terrassa. Des del primer moment van saber que volien un producte que portés una etiqueta que representés la ciutat, amb uns aires modernistes. I van escollir un dels edificis més emblemàtics i símbols de la ciutat: la Masia Freixa. Així com el mateix nom del projecte, buscaven que l’etiqueta també tingués identitat egarenca, i “la màxima inspiració va ser la Masia Freixa”, explica Agudo.

El projecte ha guanyat el premi a la millor etiqueta de vermut dels Premis Vinaris | Cedida

No només això, sinó que també van afegir-li una noia gronxant-se en un trapezi per abocar encara més el sentiment modernista de la ciutat, i que li dona un toc de dinamisme al dibuix. Aquesta part visual i estètica s’ha premiat amb el guardó Premi Vinari Gràfiques Varias.

El projecte ha guanyat el premi a la millor etiqueta de vermut dels Premis Vinaris | Cedida

Un vermut elaborat de forma artesanal i natural 

El vermut està elaborat en una petita bodega familiar, el Celler Díaz, de forma artesanal. Es tracta d’un vermut negre, macerat amb 12 botànics. Té aroma herbàcia, on destaca l’artemisa i la gençana, amb un toc de canyella i notes cítriques, i també hi trobem nou moscada. L’objectiu era elaborar un vermut equilibrat entre l’amarg i el dolç.

A l’empresa hi participen tres persones. “És natural i ho fem tot nosaltres, des del tap, l’etiqueta, la càpsula…”, explica Agudo, qui es mostra molt satisfeta de la feina que s’ha dut a terme al llarg d’aquests dos anys per donar a conéixer el vermut a la ciutat. A més d’encarregar-se de les Relacions Públiques i Promotora, també fa tasques de comercial, embotellar, o etiquetar, entre altres.

“Costa molt introduir un nou producte, però malgrat la competència poc a poc ho anem intentant”. Encara que l’empresa sigui petita, Agudo intenta estar present a totes les fires i arribar a tots els llocs de la ciutat, i reconeix que ja el vermut ja es coneix entre gent de la ciutat. “Tenim una ampolla i una etiqueta molt maca, i el producte és molt bo. Això és l’important”, afirma.

Present a més d’una seixantena de comerços

A més a més, Agudo busca que el producte estigui repartit per tot el municipi, no només al centre de la ciutat. Explica que, per exemple, fa poc es va començar a vendre el vermut en un local de Ca n’Anglada, ja que és important que la gent “pugui optar a tenir-ho com a més llocs possibles”.

En total, el producte es comercialitza en una seixantena de comerços del municipi i la comarca, entre restaurants i botigues. En aquest sentit, Agudo està “molt contenta” de veure que “cada vegada el producte està a més llocs”.

De cara un futur proper, exposen que tenen pensat fer uns gots, així com possiblement introduir el vermut blanc sense pressa. “Si més endavant sorgeix fer el blanc ho farem, però ara per ara ens centrem amb el negre”, conclouen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa