Mobilització veïnal a Can Palet de Vista Alegre de Terrassa per aturar dues noves ocupacions. Aquest dissabte, 12 de febrer, cap a les dotze del migdia, s’ha produït la invasió per part d’uns desconeguts d’una casa abandonada a la urbanització. Es tracta d’un immoble propietat d’una entitat bancària. No ha estat l’únic intent. Cap a dos quarts de dues del migdia, n’hi ha hagut un altre en un altre domicili de característiques similars.
Un veí ha donat l’alarma i ràpidament s’han anat congregant desenes de persones a la porta per tal d’intentar fer-los fora. S’ha demanat la presència dels Mossos d’Esquadra, que hi han enviat diverses dotacions. Finalment, gràcies a la pressió d’uns i altres, s’han pogut avortar les dues ocupacions. Tanmateix, el problema persisteix.
“Estem cansats de tanta desprotecció”, lamenta un grup de veïns a Món Terrassa. Consideren que la despesa emocional i econòmica que suposa haver d’estar sempre amatent a les ocupacions està passant factura. També consideren “inassumible, com a societat, haver de tenir la policia intentant evitar que els ocupes entrin en cases deshabitades en lloc d’està fent funcions de vigilància, ajuda i protecció”. Però les circumstàncies són per ara aquestes i els veïns s’han organitzat en una xarxa de comunicació per detectar al més aviat possible els intents i aturar-los. “Estem disposats a estar dia i nit, si cal, perquè els ocupes no estiguin còmodes i es mentalitzin que aquí no els volem”, han recalcat. Per això, s’han organitzat, no només per aturar ocupacions sinó també robatoris.

Afirmen que tot va començar durant el mes de novembre de 2020, encara amb ple pandèmia, quan a causa d’un allau de robatoris consecutius, la sensació d’inseguretat al barri va créixer. Cansats de “la poca resposta policial i la lentitud dels efectius a arribar, els propis veïns van decidir crear una xarxa per telèfon, per avisar-se”. Des d’aleshores, aquest sistema ha funcionat. No entenen perquè hi ha individus que escullen per ocupar una casa d’aquesta urbanització. “Som un barri disseminat, sense serveis i amb poca freqüència d’autobús, no hi trobem cap lògica que optin per acomodar-se en una zona que tindran despeses de desplaçament i estaran aïllats de supermercats, farmàcies, col·legis, etcètera”. Tanmateix, passa, i més sovint del que voldrien.
Els veïns denuncien que aquestes ocupacions venen acompanyades per altres problemes, més enllà de l’estricta convivència. I és que diuen que s’han detectat connexions fraudulentes a les xarxes de subministrament, activitats delictes (insinuen que hi han plantacions de marihuana) i que hi ha habitatges que es lloguen per acollir festes, amb els problemes de sorolls conseqüents. Tot plegat, ha fet que els nervis estiguin a flor de pell i que els conflictes hagin incrementat.
“Estem indignats fins al punt que no permetrem cap ocupació més en aquest barri. Perquè a Can Palet de Vista Alegre, els ocupes no són benvinguts”, sentencien els veïns.

De cualquier forma, los okupas no son bienvenidos a Can Palet de Vista Alegre.