MónTerrassa
UPC ecoRacing presenta una nova versió evolucionada de l’exitós ‘ecoRD’
  • CA

Els estudiants de l’associació UPC ecoRacing, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han presentat el seu nou monoplaça ‘ecoRD 2022‘, una evolució de l’anterior model que va guanyar en 10 categories l’any passat a la Formula Student. El monoplaça s’ha presentat als patrocinadors de l’equip i a la comunitat universitària, amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo, el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, el Director general d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat de Catalunya, Dani Marco, i el regidor d’universitats de l’Ajuntament de Terrassa, Pep Forn.

La nova versió del monoplaça -que passa d’anomenar-se ‘ecoRD’ a ‘ecoRD22’- incorpora “un motor capaç de proporcionar 1190nM de parell a nivell individual i una potència de 140 KW als motors, que combinada amb els seus 195 kg possibilita una acceleració de 0 a 100 km/h em només 2,4 segons“, exposa la universitat en un comunicat. I tot això, preservant el seu compromís amb la sostenibilitat sense renunciar una eficiència del 80% i un consum de només 6,8 KW/h, a més de ser 100% elèctric, amb tracció a les quatre rodes, i de conducció autònoma.

Precisament, una de les principals novetats del nou model rau en el sistema de conducció autònoma. Aquesta temporada presenta un nou sistema de percepció que utilitza tres càmeres per analitzar l’entorn del vehicle amb una freqüència i una resolució més elevada.

Un bòlid molt més evolucionat

‘EcoRD22’ ha incorporat també diverses optimitzacions a l’aerodinàmica, com ara “els alerons laterals amb un nou disseny que genera una reducció en la resistència d’un 15%”. En aquest sentit, els estudiants han desenvolupat millores per gestionar l’estela d’aire despresa de l’aleró davanter.

Quan a la dinàmica del bòlid, destaquen les noves llandes de fibra de carboni, dissenyades i fabricades pels mateixos estudiants, que aporten una reducció de la massa no suspesa de 2 kg.

L’electrònica també ha experimentat evolucions, com ara l’optimització de la bateria d’alt voltatge, un nou sistema de cablejat amb la supressió de cables redundants i una més alta protecció contra interferències electromagnètiques que aporta més lleugeresa i fiabilitat.

La seguretat és una part molt important a l’hora del disseny i construcció de l’ecoRD 2022, que integra un Firewall com aïllant dels 600 V que alimenten els motors amb menys que l’anterior model gràcies a la fibra de vidre.

L’agenda de competició de l’UPC ecoRacing

L’ecoRD 2022 serà l’únic monoplaça de la Formula Student de l’Estat que participarà en quatre grans premis internacionals durant el proper estiu. Segons afirma el seu team leader, Quim Segura, “aquesta exigència suposa per a nosaltres un gran repte tecnològic i també de logística, perquè hem d’orgnitzar-nos molt i molt be per tal de poder ser competitius en tots quatre circuits”

L’equip competirà a Holanda (circuit d’Assen) entre el 10 i el 14 de juliol. Posteriorment viatjarà a Budapest, on lluiran el potencial de la seva conducció autònoma. Del 15 al 21 d’agost es desplaçarà a Alemanya, al mític circuit de Hockenheim, per disputar el gran premi amb més prestigi de la Formula Student a la categoria Driverless Cup.

Finalment, per rematar la temporada, el 28 d’Agost competiran al Circuit de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa