MónTerrassa
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor tornen al Vallès Occidental

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran el gener 62 municipis barcelonins que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Les unitats passaran al llarg del mes per les comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

El primer municipi vallesà on faran parada les UMIC seran Gallifa i Sant Llorenç Savall el 7 d’abril. A continuació passaran per Viladecavalls i Ullastrell el 9 d’abril. Finalment, el 16 d’abril faran parada a Matadepera i el 17 d’abril a Valldoreix. Podeu consultar el calendari complert durant aquest mes d’abril del 2025 clicant en aquest enllaç.

Conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidor

Les UMIC permeten els ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

A més, des del passat febrer, les UMIC també ofereixen arreu del territori el servei d’atenció directa ‘Fem-ho Fàcil!’, que ajuda la ciutadania de manera personalitzada en qüestions diverses com ara fer tràmits electrònics, cercar informació pública en el Portal de Transparència o presentar sol·licituds d’accés a la informació pública, amb l’objectiu d’apropar l’administració digital a les persones, promoure l’accés de tothom als serveis digitals i facilitar la cerca d’informació pública. 

Comparteix

Icona de pantalla completa