Terrassa s’omple de turisme, bolets, gastronomia local i cuina de temporada amb l’arribada de la tardor. La campanya de tardor de Terrassa Gastronòmica i l’oferta turística de tardor al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac arriben a la ciutat per acostar els ciutadans al món dels bolets i la gastronomia típica de la tardor, així com promocionar els paisatges terrassencs, per tal que els amants dels productes de qualitat puguin conèixer els sabors boletaires que cada any acompanyen l’arribada de la tardor. Aquestes dues activitats tindran lloc al llarg d’aquest mes de novembre i s’emmarquen dins la campanya de “Tardor de Cuina i Bolets a Terrassa“, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa, el Gremi Empresarial d’Hostaleria de Terrassa i Comarca i l’Associació de Paradistes del Mercat de Sant Pere.

Campanya de tardor de Terrassa Gastronòmica

La campanya de tardor de Terrassa Gastronòmica és una marca que identifica els productes, els establiments i les activitats organitzades per dinamitzar el turisme gastronòmic, el sector de la restauració i la nostra pagesia. Alguns dels productes de proximitat a destacar aquest mes de novembre son la ceba seca, la col rave, els porros, la remolatxa, els caquis o les magranes, entre altres. Tots aquests productes es podran trobar al Mercat de la Independència (Bio Masia Ca n’Oliveró, Cal Masvalls, Fruites Xavi – Can Rodó), al Mercat de Sant Pere (Els Campaners, Fruites i Verdures Carolina, Fruites Antonieta) i a altres productors amb punts de venda, com Agrícola Playà (Ctra. de Martorell, 263) La Verdolaga (Can Bogunyà), l’Eina Cooperativa (Finca Torrebonica), Agrària Can Viver (Finca Torrebonica) i El Turó de les nou cabres (Can Bogunyà).

Una de les novetats dins de la campanya d’enguany és la promoció de la recepta del trinxat, elaborat amb productes singulars de la Terrassa Gastronòmica: la col paperina i la botifarra terregada. Durant la presentació de la campanya, el regidor de Turisme a l’Ajuntament de Terrassa, Pep Forn, va fer èmfasi en aquest plat, convidant a tots els terrassencs i terrassenques a preparar-lo a les seves llars amb aquests productes de gran qualitat. “Aquests productes ofereixen un valor i una singularitat a la oferta turística de Terrassa, perquè la nostra ciutat té molts productes variats de proximitat a oferir”, va comentar.

Turisme de tardor al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac

Pel que fa l’oferta turística de tardor al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac, hi haurà excursions per la muntanya, programades per la mateixa oficina del Parc Natural. Algunes sortides a destacar son “Hike La Mola!“, pujar a La Mola tot veient la posta de sol i sopar al cim de la muntanya més emblemàtica del Vallès; una visita arqueològica guiada a la Cova Simanya, la cavitat més gran del massís de Sant Llorenç; i un cap de setmana de tardor a l’Hotel Don Cándido, que ofereix el pack de tardor cada cap de setmana de novembre. Aquest inclou una nit d’allotjament amb esmorzar buffet i un menú degustació, juntament amb una habitació individual o doble.

Aquestes activitats “formen part de la campanya de promoció de productes de proximitat de tardor de Terrassa per donar a conéixer els nostres productes i punts de venta”, va comunicar Forn, qui va agrair el Gremi Empresarial d’Hostaleria de Terrassa i Comarca i el Mercat de Sant Pere per promocionar la Terrassa Gastronòmica i les activitats pels paisatges terrassencs.

Apart de la campanya de tardor de Terrassa Gastronòmica i l’oferta turística de tardor al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac, la campanya “Tardor de Cuina i Bolets a Terrassa” també inclou la Fira del bolet i les XXIII Jornades Gastronòmiques de la Cuina i els Bolets. Es pot consultar tota l’oferta en aquest enllaç.

Nou comentari