MónTerrassa
Els trens de FGC ja circulen entre Terrassa Rambla i Les Fonts
  • CA

Els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja circulen entre les estacions de Terrassa Rambla i Les Fonts. El servei de FGC ha anunciat a través de les seves xarxes socials que han avançat el restabliment total del servei de trens de la línia S1, que estava previst cap als volts de la una del migdia. Així doncs, en aquests moments, els trens ja circulen amb total normalitat, amb l’horari habitual de dia festiu.

El servei s’ha restablert cap a dos quarts de dotze del matí, després que FGC fes unes quantes proves amb diferents trens per assegurar-se que tot funcionés, segons han informat a Món Terrassa. Posteriorment, han pogut reorganitzar els torns dels conductors de trens, de tal manera que s’ha pogut avançar la reobertura una hora i mitja abans de la prevista.

L’esforç en les tasques de manteniment i d’estabilització del talús durant aquest cap de setmana, on els operaris han treballat sense interrupció, ha permès que només tres dies després de la brutal esllavissada la circulació torni a la seva normalitat. L’accident va tenir lloc la tarda del passat divendres 3 de desembre, però la rehabilitació de la via ha estat més ràpid de la prevista, quan en un principi es va anunciar que la reobertura seria cap el dia 10 de desembre. El talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha estabilitzat i protegit amb malla com una primera solució per permetre el pas dels trens en “condicions òptimes“. També s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, alliberant-los de càrrega, i es monitoritzaran.

Les tasques de reparació de l’esllavissada han constat de la retirada de 1.500 metres cúbics de terra, així com el propi mur que va quedar sobre les vies, treballs que s’han hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió. Amb la zona ja neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, i totes les connexions i infraestructures habilitades, FGC ha decidit reobrir la circulació de trens. Segons informen, la solució definitiva consistirà en fer un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt, i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, tindran una durada mínima de sis setmanes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa