MónTerrassa
Anar amb tren a Sant Cugat serà (encara) més car
  • CA

L’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord per tal d’integrar divuit municipis, fins ara a la zona 2, a la primera corona del transport metropolità, segons informa El País. Sant Cugat, que fa anys que reivindica formar part de la zona 1, és un d’ells. La T-10 de dues zones costa actualment 20,20 euros, mentre que la d’una zona en són 10,10. El billet senzill passaria de més de 3,10 euros a 2,20 per anar de Sant Cugat a Barcelona.

Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l’entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i des de Sant Cugat es va dir que implicaria un increment en l’Impost de Béns Immobles per tal de fer-hi front. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019. És una mesura que afectarà totes les estacions santcugatenques (Les Planes, La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Volpelleres, Sant Joan, Hospital General).

El canvi, però, suposaria un increment de preu per anar o venir des de Terrassa (zona 3) o Sabadell (zona 2), ja que aquestes ciutats no s’integraran a la zona 1. El Consell Metropolità del 16 d’octubre haurà de votar sobre aquest acord.

Aquesta mesura fa temps que està en estudi però es va deixar sobre la taula per l’entrada en vigor de la T-Mobilitat, un nou sistema de tarifes i de zones que implicava que es pagava segons la distància recorreguda. Tot i això, la T-Mobilitat ha anat acumulant retards i encara no hi ha data per la seva entrada en vigor.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Veritas a octubre 10, 2018 | 11:23
    Veritas octubre 10, 2018 | 11:23
    Una nova vergonya. La decisió justa seria que, per compensar el robatori de la Catalunya ultracentralista als terrassencs, durant un bon grapat d'anys fos 1 zona el trajecte Terrassa -ultracentralistes de Bcn i viceversa. Recordem també que qui va prometre les dues zones ha fracassat estrepitosament. Patètic tot plegat.
  2. Icona del comentari de: carlesqf a octubre 11, 2018 | 16:16
    carlesqf octubre 11, 2018 | 16:16
    El vostre article s'equivoca en part. Sabadell forma part de la zona 2. Que s'inclourà dins de la zona 1. Així que a partir de l'any que ve serà més barat anar de Sabadell a Barcelona, i viceversa, que ara.
  3. Icona del comentari de: Llullo a octubre 12, 2018 | 14:28
    Llullo octubre 12, 2018 | 14:28
    Una vegada més es perjudica la gent de Terrassa, que paguem tres zones per anar a Barcelona, i ara, a sobre, també ens sortirà més car anar a la zona de Sant Cugat o a la UAB. Un gol més que ens colen, i que demostra que a l'ajuntament només li importen els nostres vots enlloc de protegir els nostres interessos. De fet, el més lògic fora que el sobrecost el paguéssim també els terrassencs, perquè som burrus, paguem el beure, i elecció darrera elecció triem sempre als mateixos.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa