L’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord per tal d’integrar divuit municipis, fins ara a la zona 2, a la primera corona del transport metropolità, segons informa El País. Sant Cugat, que fa anys que reivindica formar part de la zona 1, és un d’ells. La T-10 de dues zones costa actualment 20,20 euros, mentre que la d’una zona en són 10,10. El billet senzill passaria de més de 3,10 euros a 2,20 per anar de Sant Cugat a Barcelona.
Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l’entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i des de Sant Cugat es va dir que implicaria un increment en l’Impost de Béns Immobles per tal de fer-hi front. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019. És una mesura que afectarà totes les estacions santcugatenques (Les Planes, La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Volpelleres, Sant Joan, Hospital General).
El canvi, però, suposaria un increment de preu per anar o venir des de Terrassa (zona 3) o Sabadell (zona 2), ja que aquestes ciutats no s’integraran a la zona 1. El Consell Metropolità del 16 d’octubre haurà de votar sobre aquest acord.
Aquesta mesura fa temps que està en estudi però es va deixar sobre la taula per l’entrada en vigor de la T-Mobilitat, un nou sistema de tarifes i de zones que implicava que es pagava segons la distància recorreguda. Tot i això, la T-Mobilitat ha anat acumulant retards i encara no hi ha data per la seva entrada en vigor.