MónTerrassa
El tió del 4t cinturó, una protesta contra les obres de la B-40

Les obres de la B-40 ja fa anys que s’arrosseguen i, malgrat que sembla que el final d’aquestes està molt a prop, alguns dels veïns afectats ja n’han tingut prou. Un exemple és l’Associació d’Amics de Sant Miquel de Toudell a Viladecavalls que han expressat a Món Terrassa el seu cansament amb la situació de l’autovia. “Aquestes obres s’han allargat moltíssim en el temps. Darrerament s’han accelerat. Cada poques setmanes ens canvien els accessos i estem tots ben perduts”, expressa Albert Oliet, president de l’associació.

Davant aquest fet, des de l’associació han decidit protestar contra les obres presentant el seu “tió del 4t cinturó”. Segons explica el president de l’associació, l’objectiu d’aquest tió és “per fer reflexionar a tothom què carai estem fent del nostre territori! Demanem al tió que si pot ens cagui més consciència! Per exemple, que no sigui un tema a tractar en els pressupostos 2024 de la Generalitat l’allargament d’aquesta autovia obsoleta!”.

Oliet explica que la idea del tió va sorgir a través del concurs solidari de tions per la Marató de TV3 al poble de Viladecavalls, on la seva associació va presentar el “tió del 4t cinturó”. “Estàvem convençuts que per la data que presentaríem el tió s’inauguraria l’obra, però ara ens tornen a dir que fins al febrer no creuen que acabin”, explica.

Una protesta contra l’impacte ambiental de les obres

Tot i que Albert Oliet assegura que aquestes “obres eternes” els ocasionen moltes molèsties, el president explica que aquesta protesta és sobretot per l’impacte mediambiental i paisatgístic que té l’autovia. “Per a fer aquesta obra han tallat milers d’arbres i entre ells molts roures. Sembla mentida que en plena crisi del canvi climàtic encara s’aposti tant per les autopistes i aquí a Viladecavalls han fet un nus viari que és una vergonya”, critica Oliet.

En aquest sentit, el passat mes d’octubre, durant la presentació del Programa de Govern 2023-2027, l’alcalde Jordi Ballart va assegurar que tant Terrassa com Sabadell han encarregat estudis per veure la viabilitat de soterrar bona part del traçat o bé construir-lo en format trinxera, “amb l’objectiu consensuat de què la B-40 tingui el mínim impacte possible sobre el paisatge i els veïns directament afectats”. Tot i això, els veïns de la zona no es mostren satisfets amb la situació.

Comparteix

Icona de pantalla completa