L’Ajuntament de Terrassa posarà en marxa la campanya #ENTAIFAT, amb l’objectiu de fomentar entre la població uns hàbits de consum responsables. Es tracta d’una iniciativa sorgida del treball portat a terme en el marc de la Taula de Comerç Local, un organisme en el que estan representats els principals agents comercials de la ciutat i que treballa de forma coordinada en la consolidació i promoció del sector a la ciutat.
Davant la quantitat de residus plàstics i de porexpan que acompanyen sovint la comercialització, principalment del producte fresc, la campanya #ENTAIFAT vol fomentar l’ús de la taifa per fer les compres. Amb aquest nom s’ha identificat històricament un element molt característic de la ciutat (la carmanyola) ja que a la indústria terrassenca, els obrers i les obreres es referien a la taifa com el recipient per portar-hi la vianda per fer els àpats fora de casa. Ara, es vol recuperar aquest element per ajudar a reduir la quantitat de residus que es generen i els costos derivats dels envasos convidant als consumidors a sortir a fer les seves compres amb la Taifa, fent així la seva aportació a la reducció dels residus i la conseqüent millora del medi ambient, i ajudant al mateix temps a recuperar un element que forma part de la història i de la identitat terrassenca.
El tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i projecció de la ciutat i regidor de Comerç, Amadeu Aguado explica que: “Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Terrassa i el Comerç local volen jugar un paper més actiu en el foment del reciclatge, la reducció dels residus i en generar uns hàbits de consum responsables entre els terrassencs i terrassenques. I al mateix temps recuperar i fomentar l’ús d’un element i un mot com la taifa, que forma part del nostre patrimoni històric i lingüístic”.