El Teatre Principal ha acollit, per segon any consecutiu, la presentació de la campanya de Nadal a Terrassa. Aquest ha estat el tret de sortida a un esdeveniment que ha estat regat amb música, alguna sorpresa i actuacions diverses. L’espectacle ha estat conduït per la parella terrassenca Pol Mallafré i Àngela Monge, i ha comptat amb la col·laboració d’un bon grapat d’entitats i una platea, que no s’ha volgut perdre la xerinola i conèixer de primera mà les novetats que ens ofereixen les festes nadalenques d’enguany.
L’eslògan escollit ha estat “Nadal Fantàstic”, amb el qual es vol resumir “l’essència de la campanya: la il·lusió col·lectiva que es viu aquests dies”. Des del govern municipal han explicat que “volem unes festes de Nadal que siguin viscudes amb intensitat, màgia i participació per part de tothom. Per això, posem l’èmfasi en la motivació de convidar els terrassencs a implicar-se activament en tot allò que la ciutat ha preparat. El compromís ha estat clar: fer d’aquestes festes una experiència inoblidable per a tots i totes, on l’esperit nadalenc arribi a cada racó de la ciutat”.
La campanya d’enguany manté una línia continuista amb la iniciada l’any passat. Més enllà de la recuperació de la pista de gel -aquest cop sintètica i descentralitzada-, un tobogan gegant, la resta d’activitats són ja conegudes. El pessebre i l’avet no hi poden faltar. Tampoc les cantades als carrers, tallers als museus i a les biblioteques i, com ja és una tradició, la gran festa de Cap d’Any a la plaça del Rector Homs amb Alex Maarten

Tradicions egarenques, comerç i un Nadal a tots els barris
Quatre són els objectius que l’equip de Jordi Ballart s’ha proposat per “garantir que l’esperit nadalenc impregni cada racó” de la ciutat. En primer lloc, des de l’Ajuntament recalquen que s’ha fet un “gran esforç en la il·luminació nadalenca, omplint de llum els carrers i espais clau”. A més, s’ha pensat en una major distribució de les activitats, assegurant que cada barri pugui gaudir Nadal “d’una manera única i especial”. És en aquesta línia, per exemple, que la pista de gel sintètica s’ha desplaçat fins a Can Boada, o que hi haurà molts més elements lluminosos i quatre arbres arreu del municipi.
En segon lloc, la prioritat és que quedi clar que “són unes festes on tothom hi és benvingut”. En aquest sentit, subratllen que “volem que tothom, sense excepció, pugui gaudir el Nadal i sentir-se part d’aquesta celebració”. Per això, les activitats estan pensades per ser el màxim d’inclusives, i n’hi ha moltes que tenen un caràcter solidari, per exemple el concert amb artistes terrassencs “Som València”.
Terrassa vol deixar palès que el Nadal és també una època per “fer ciutat” i sentir-se orgull de la nostra ciutat. Una de les millores maneres de fer-ho és “destacant els trets distintius, les nostres tradicions nadalenques, el patrimoni cultural i els costums”. Per això, la campanya posarà en valor espais, entitats i activitats que tenen lloc aquí, a casa nostra. Pastorets, el Quinto, grups de música i de cultura popular egarenca, la Seu d’Ègara, la Masia Freixa o el Castell Cartoixa que acollirà un “mapping“, un Tió Gegant… Tot es vol que llueixi com mai.
I, finalment, no podem pas oblidar que Nadal també va acompanyat de regals. Des de l’equip de govern volen “potenciar el comerç i restauració de proximitat”, en un moment que és “clau per al consum local”. Fer les compres a Terrassa i valorar totes les botigues que tenim als barris és una de les prioritats a tenir presents si volem que siguin un “motor econòmic i social”. Per això, enguany, tornarà la campanya de Vals, impulsada conjuntament amb la Cambra de Comerç, per ajudar a dinamitzar encara més el teixit socioeconòmic.
