Terrassa és el segon municipi de la província de Barcelona amb més vehicles sense la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) en vigor. Amb 13.299 vehicles sense la ITV, a la capital vallesana només la supera la ciutat de Barcelona amb 76.354 vehicles. Son dades d’un nou informe del portal Informes Mecanicos que ha revisat les microdades ofertes per la DGT per conèixer com és el parc de vehicles sense la ITV en vigor a la província de Barcelona.
El podi de municipis amb més vehicles sense ITV a la província de Barcelona el completa Sabadell amb 12.389 vehicles sense ITV, molt a prop de les xifres de Terrassa.
Més de 330.000 vehicles no tenen la ITV a la província de Barcelona
En total, 330.215 vehicles no tenen la ITV en vigor a la província de Barcelona. D’aquests, 127.802 son turismes, 115.272 son motocicletes i 87.141 formen part d’altres categories com furgonetes, camions, ciclomotors i altres. Aquestes xifres corresponent a aquells vehicles que tenen menys de 25 anys i no tenen la ITV en vigor o no s’ha tramitat la seva baixa administrativa, segons explica l’informe. Inclouen els vehicles que estan circulant sense haver passat la ITV, però també aquells que podrien estar en desús o abandonats.
La comparació d’aquestes dades amb el total de vehicles de menys de 25 anys fa que el 10,5% del parc no tingui la ITV en vigor a la província de Barcelona. Aquesta xifra és del 6,1% en el cas dels turismes, 20,7% al de les motocicletes i 17,7% a la resta dels vehicles.
A nivell català, més de 500.000 vehicles no tenen la ITV en vigor
A nivell català, hi ha 503.966 vehicles que no tenen la ITV en vigor, dels quals 200.907 son turismes, 160.778 son motocicletes i 142.281 son d’altres categories. L’11% del parc de vehicles a Catalunya no té la ITV en vigor: aquesta xifra és de 6,6% a turismes, 22% a motocicletes i 18% a la resta de vehicles.
Sergio Arboledas, director general d’Informes Mecànics, ha explicat que “alguns conductors pensen que la ITV és un tràmit recaptatori. Tot i això, la realitat és que passar la ITV redueix notablement el risc de tenir un accident i millora la seguretat a les carreteres. És, per tant, una garantia per al conductor i la resta dels vehicles amb què comparteix via”.