MónTerrassa
Terrassa presentarà la candidatura de la Seu d’Ègara al Papa Francesc

Terrassa presentarà la candidatura de la Seu d’Ègara al Papa Francesc. Ho farà amb els dos màxims representants de les institucions implicades: l’alcalde Jordi Ballart, i el Bisbe de Terrassa, Salvador Cristau. La trobada tindrà lloc el pròxim 25 d’octubre, segons ha confirmat el mateix alcalde a xarxes socials i serà a la ciutat del Vaticà. Aquest ha estat un dels temes tractats en la trobada que ha tingut lloc aquest dijous dia 14 de setembre a l’Ajuntament de Terrassa.

No ha estat l’única, però. El Bisbe Cristau i Ballart han estat parlant sobre diversos temes d’interès comú, com ara la Comissió de seguiment de les Esglésies de Sant Pere. Des del Bisbat destaquen que tot i que la reunió ha estat de caràcter ordinari, dins del seguit de trobades que està realitzant l’alcalde amb els responsables d’entitats presents a la ciutat, s’ha pogut constatar “la bona entesa institucional i de col·laboració”.

Trobada institucional de l’alcalde Jordi Ballart amb el Bisbe Salvador Cristau | Bisbat de Terrassa

Projecte “Horitzó 2025”, un llarg camí per endavant

El procés per incloure el conjunt religiós de la Seu d’Ègara a la llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO es remunta a l’any 2015. Aleshores es va fer un acte ciutadà de presentació oficial del projecte. Va iniciar-se així un llarg procés que avui dia encara continua. Fins al 2019 no es incloure la Seu Episcopal d’Ègara a la Llista Indicativa, primer pas per poder aspirar, en un futur, a la UNESCO.

Actualment el gabinet de la Candidatura treballa en el projecte ‘Horitzó 2025’, que recull totes les accions que cal dur a terme (recerca científica, educació, participació ciutadana, conservació) abans de la presentació de l’expedient definitiu de la candidatura. Un cop es tingui tota la documentació a punt, haurà de ser aprovada pel Consejo de Patrimonio Histórico i després pel Comitè del Patrimoni Mundial de la UNESCO. En aquí és on es jugarà tot, ja que s’haurà de comptar amb l’informe favorable d’alguna de les organitzacions consultives independents establertes per la Convenció del Patrimoni Mundial (ICOMOS – UICN – ICCROM) relatives al patrimoni cultural, patrimoni natural i preservació i restauració de béns culturals, respectivament.

Fins ara, s’estan duent a terme diverses accions perquè la candidatura compleixi tots els requisits, com per exemple, la implicació de la ciutat. Per això, s’organitzen tallers, cicles educatius i musicals, visites guiades, etcètera, de manera periòdica. La idea és visibilitzar al màxim la Seu d’Ègara, generar inputs positius i aconseguir que totes les institucions, entitats i ciutadania vagin a la una.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Selena a setembre 15, 2023 | 23:17
    Selena setembre 15, 2023 | 23:17
    Alguien sabe donde se puede conprar este drac pequeño tan chulo de la foto?
  2. Icona del comentari de: Manel de F. a setembre 16, 2023 | 13:24
    Manel de F. setembre 16, 2023 | 13:24
    Bon dia Selena, A l'Oficina de Turisme de la Masia Freixa tenen un drac però no és aquest, perquè no té les cames de la persona que hi ha a dins durant els cercaviles. El que et dic em sembla que costa uns 50€ i per tant no és apte perquè hi juguin nens... que no siguin "pijos", és clar. No sé on poden vendre figures de cultura popular, ho sento. Podries provar de posar-te en contacte amb la Coordinadora de Grups de Cultura Popular i Tradicional Catalana de Terrassa. És el que faria jo. Segons Internet: 636 91 14 63 i també "[email protected]". Bon cap de setmana.
  3. Icona del comentari de: Selena a setembre 19, 2023 | 18:23
    Selena setembre 19, 2023 | 18:23
    Muchas gracias Manel lo probare

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa