Des del març de 2024, Terrassa gaudeix del Punt d’Informació i Atenció Ciutadana per resoldre consultes relacionades amb la retirada de residus de materials d’aïllament i de la construcció que continguin amiant. En aquest període de més d’un any, a la nostra ciutat s’han atorgat un total de 123 llicències d’obres i s’han fet més de 53 consultes. L’objectiu d’aquest servei és que la ciutadania tingui al seu abast tota la informació possible i estigui al dia dels incentius econòmics per accedir a convocatòries, ajuts, subvencions i d’altres mesures destinades a gestionar i retirar els materials amb presència d’amiant.
En aquest sentit, el tinent d’alcalde de Territori i Habitatge i regidor d’Urbanisme, Xavier Cardona, afirma que des de Consistori “treballem, conjuntament amb els diferents agents socials, econòmics i col·legis professionals de la ciutat, per complir amb les directrius de la UE”. Aquesta tasca es fa a través de la Taula d’Erradicació de l’amiant, constituïda el 18 de febrer de 2025, i que actualitza les polítiques públiques i les normatives en relació amb l’amiant i la seva erradicació.
La Taula, que té previst reunir-se novament abans de finals d’any, està formada per representants de l’Ajuntament de Terrassa i dels col·legis professionals i agents econòmics i socials, com la Federació d’Associacions Veïnals de Terrassa (FAVT); del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC); del Col·legi d’Arquitectura Tècnica a Barcelona (CATEB); del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya; del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, de la patronal catalana CECOT i de la Cambra de la Propietat Urbana de Terrassa.
A més, aquest dissabte, 18 d’octubre, Terrassa participarà en la IV Convenció Anual de l’Amiant, que organitza la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) a Sabadell. Aquesta trobada s’emmarca dins les directrius de retirada d’aquest material dictades per la Unió Europea (UE); les quals estableixen que, per abans del 2028, s’ha de retirar dels béns de titularitat pública i, abans del 2032, dels de titularitat privada.