Terrassa exigeix a Endesa saber el perquè dels continuats talls de llum. Aquest dimecres passat, dia 2 d’abril, el tinent d’alcalde de Territori i Habitatge, Xavier Cardona, es va reunir amb el responsable de la UT Vallès-Maresme d’Endesa, Fernando Tello; el responsable de Distribució d’Endesa al Vallès Occidental, Rafael Macedo, i la tècnica de Distribució d’Endesa al Vallès Occidental, Mónica Escobar. L’objectiu d’aquesta trobada era abordar els recents talls en el subministrament elèctric que ha patit la ciutat.
Segons ha explicat el Consistori en un comunicat, des del govern municipal s’ha demanat a l’empresa tenir un llistat de tots els talls que s’han produït aquest passat mes de març, on s’indiquin els motius de les incidències i el nombre d’abonats afectats, així com l’estat actual de les avaries, per tal de saber si aquestes ja han estat resoltes o encara no. Cardona vol poder fer un seguiment “d’una forma individualitzada” de totes les interrupcions en el servei i conèixer de primera mà la seva resolució.

Un estudi complet de l’estat de la xarxa elèctrica a Terrassa
Així mateix, l’Ajuntament ha reclamat a Endesa que realitzi un estudi de la xarxa “que permeti impulsar les inversions necessàries per garantir el bon funcionament del servei”.
Finalment, des del departament de Territori s’ha reclamat, “amb especial atenció”, tota la informació que l’empresa té sobre els talls ocorreguts durant l’episodi de fortes pluges del 17 al 23 de març. I és que durant aquest temporal, més de 8.600 famílies de Terrassa van quedar sense llum. La incidència va afectar múltiples barris de la ciutat de manera generalitzada, des de Ca n’Anglada -on els veïns es van queixar que portaven ja tres caps de setmana amb talls repetitius- fins a l’altre extrem, a Can Roca o a Can Boada, passant per Sant Pere, Can Roca o Sant Pere Nord. La resolució de l’avaria va tardar prop de tres hores.
🔊Manca de subministrament elèctric a #Terrassa (Vallès Occidental) per una avaria de mitja tensió. 8637 abonats afectats. La companyia hi està treballant. pic.twitter.com/xcuVZMkF7g
— Emergències Terrassa (@trsemergencies) March 21, 2025