Terrassa detecta 109 punts crítics on es produeixen abocaments i mala gestió de residus

L’any 2020 es van iniciar un total de 1.136 expedients sancionadors de residus, una xifra semblant a la registrada el 2019, quan se’n van comptabilitzar un total de 1.118, tot i el període d’inactivitat pel confinament total arran de la Covid. La gran majoria dels expedients sancionadors (1.109) van ser oberts per intervenció directa de l’equip d’inspectors/es de residus i 27 a instàncies de Policia Municipal, amb qui es treballa de manera coordinada.

La consolidació del Pla d’Actuació Urgent d’Inspecció de Residus ha contribuït a enfortir un equip d’inspecció que treballa en aquells llocs de Terrassa on es detecten més abocaments incontrolats o gestions incorrectes dels residus. L’equip d’inspectors (matí i tarda) ha continuat amb aquesta vigilància continuada i, juntament amb la implantació de la quarta línia de recollida lateral, s’ha traduït en una reducció de punts crítics ja que enguany s’han establert 109 a diferència dels 126 registrats el 2019.

Durant el 2020 es van fer 6.103 inspeccions en aquests 109 punts i, en el 72% dels casos, es va verificar que l’àrea d’aportació presentava un estat de neteja correcte. A la resta d’inspeccions es van detectar bosses i cartons fora dels contenidors i la presència de mobles i altres voluminosos a la via pública. De les 1.514 intervencions realitzades per identificar possibles responsables, se’n van aixecar 205 actes.

D’altra banda, i pel que fa a les peticions formulades per la ciutadania, les demandes més freqüents es van centrar en el trasllat o retirada de contenidors; les queixes sobre el servei de neteja i recollida de residus, i la instal·lació de més contenidors i papereres. Els canals habituals de recepció dels avisos han estat el portal web per comunicar incidències a l’espai públic, l’App Cuidem Terrassa i les trucades telefòniques al 010.

Nou comentari