MónTerrassa
Terrassa construirà un dipòsit d’aigua a La Grípia de 8.000 metres cúbics

Terrassa construirà un dipòsit d’aigua a La Grípia amb 8.000 metres cúbics de capacitat. Aquesta és una de les grans inversions que l’empresa pública Taigua té previst realitzar aquest 2024. No serà l’única, amb un pressupost total de 8,3 milions d’euros, uns 5,5 milions aniran a la millora de la xarxa de distribució d’aigua en baixa a la ciutat.

A més del nou dipòsit, també es preveu destinar una gran partida a renovar els més de 12.000 metres de canonades de la xarxa potable a la cocapital vallesana. No només això, també està programat intervenir en les canonades de transport des d’Abrera. En aquest sentit, una de les grans obres que ja s’han començat a fer és la substitució del pas aeri de la canonada de 700 mm de diàmetre al seu pas pel pont de Can Gonteres, el que és l’artèria primordial en l’abastament de Terrassa. Des de l’empresa municipal informen que aquesta presentava risc de ruptura. A finals d’aquest mes de març ja estarà operativa.

Plaques fotovoltaiques i calderons antiariet

Més enllà de la substitució de canonades i del nou dipòsit, es contempla la instal·lació de plaques fotovoltaiques als dipòsits de Can Boada i Can Poal. I, finalment, es completarà la dotació de sistemes tecnològics de gestió econòmica i comercial.

En un comunicat, s’informa que a més de la inversió en la distribució d’aigua en baixa, Taigua també invertirà 2,8 milions en el sistema de gestió en alta. Una part important d’aquesta última s’aplicarà a l’execució, amb una inversió de 850 mil euros, del reemplaçament dels calderons antiariet, peces fonamentals en la protecció del sistema de transport en alta.

La companyia, que ja porta invertits des de la seva creació 12,7 milions d’euros, ha elaborat un programa plurianual d’inversions per a la millora de la xarxa i sistema d’abastament a vint anys vista.

Comparteix

Icona de pantalla completa