MónTerrassa
Terrassa com era fa més de 100 anys
La carretera de Montcada de Terrassa fa més de 100 anys | Fons Ragon-AMAT

Com ha canviat Terrassa. De la imatge que presentem avui fa poc més de 100 anys. La zona avui està integrada en la xarxa urbana egarenca. No és fàcil endevinar on és. Es tracta d’una foto de la carretera de Montcada, de finals del segle XIX.

La carretera Nacional 150 (N-150) té el seu inici al coll de Montcada, prop d’aquesta població i acaba a la Rambla d’Ègara de Terrassa en el punt del pas del tren de baix, lloc on enllaçava amb la carretera de Martorell per mitjà d’un pont construït l’any 1884.

El projecte de construcció de transformar el camí de traginers en carretera es va aprovar l’any 1845.

El 1854 es connecta amb Sabadell

No fou fins l’any 1854 que el vial va connectar amb la ciutat veïna de Sabadell. El tram urbà d’aquesta carretera dins del municipi va rebre el nom de carretera de Montcada. Durant la Guerra Civil espanyola se li va canviar el nom per avinguda de Madrid. L’any 1995 es va inaugurar la variant de la carretera que, des de prop del cementiri de Torrebonica, es desdoblava cap a l’avinguda de Sant Eulàlia per enllaçar amb la carretera de Martorell a l’alçada de les Carbonelles.

Adéu als camions dins de la ciutat

Això va significar l’alliberament del trànsit, principalment de camions, de la carretera dins la ciutat. El 27 de juliol de 2004 s’inaugurà la reforma des de les Quatre Carreteres fins a la Rambla d’Ègara, transformant la carretera en un passeig urbà de vianants en quasi la seva totalitat i amb un nou sistema subterrani de recollida de la brossa. El nou passeig feia de frontera entre el Centre i l’antic barri dels Palofrets, ara anomenat del Segle XX.

Per saber-ne més, Joaquim Verdaguer

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a maig 06, 2023 | 11:04
    fat boy maig 06, 2023 | 11:04
    Si no ensenyeu com es ara per comparar...

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa