Terrassa busca aliances amb la Generalitat per potenciar el comerç local i posicionar-lo com un referent de país. La necessitat d’arribar a acords de col·laboració entre l’Ajuntament i el Govern català s’ha posat de manifest aquest dimecres, dia 16 de març, en una trobada institucional. La reunió ha aplegat la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica i Educació, Meritxell Lluís, i el tinent d’alcalde i regidor de Comerç i Mercats, Xavier Cardona, amb la directora general de Comerç de la Generalitat, Marta Angerri; i el director del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Moisès Rodríguez.
El govern municipal no només ha fet la demanda d’obrir vies de col·laboració, sinó que també l’ha acompanyat amb diverses propostes que podrien ajudar a projectar Terrassa a l’exterior.
D’altra banda, la reunió també ha serbit per presentar els projectes que des de l’Ajuntament s’estan treballant per impulsar el desenvolupament empresarial, comercial i de serveis a la ciutat. Així mateix, s’han exposat els principals resultats de la diagnosi del sector comercial i hostaler al municipi que conformen les bases del Pla Director de Comerç de Terrassa. Aquest document, aprovat el passa mes de març, estableix les principals línies d’actuació a executar en els pròxims anys, entre els quals hi ha la millora dels mercats municipals i del Mercadal o el reforç de les fires locals.
Millores als mercats municipals
Un cop finalitzada la reunió, la comitiva s’ha traslladat fins al Mercat de la Independència. Allà, han pogut observar les millores que s’han dut a terme els darrers mesos gràcies als fons Next Generation, que han permès millorar l’eficiència energètica dels edificis. També comprovar l’execució de les ajudes per impulsar projectes de digitalització que responen als nous hàbits de consum de la ciutadania, com les taquilles refrigerades que permeten als paradistes desar els productes de manera segura per ser recollits fora de l’horari d’obertura del mercat.
Des del govern municipal han posat sobre la taula la problemàtica que planteja la manca de relleu generacional al sector i les possibles estratègies a emprendre per mantenir el dinamisme comercial que caracteritza la ciutat.
