L’equip municipal del Servei d’Atenció Integral a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere de Terrassa (SAI DASIG) va atendre 142 persones a través d’atencions socioeducatives i emocionals, i va realitzar la gestió d’un total de 153 expedients. Aquestes són algunes de les xifres més destacades que l’Ajuntament de Terrassa, a través del Servei LGTBIQ+, ha publicat amb motiu del Dia Internacional contra l’LGTBI-fòbia de les dades de l’exercici 2024.
El servei va realitzar un total de 469 atencions a les 142 persones que van rebre suport el 2024, proporcionant una xifra mitjana de 3,3 atencions per persona. El 67% d’aquestes atencions van ser de caràcter socioeducatiu, el 32% van ser accions en l’àmbit emocional, i un 1% corresponen a atencions conjuntes. A més, al llarg del 2024 també van atendre 69 consultes en àmbits com l’administració pública, l’educació, l’espai públic, la salut, la participació ciutadana, la sol·licitud de xarxa de suport comunitària, entre d’altres. El SAI DASIG també va acompanyar en la presentació i seguiment de 6 denúncies per situacions d’LGTBI-fòbia: 2 administratives, 2 penals i 2 en l’àmbit laboral.
Pel que fa a l’edat, un 30% de les 142 persones ateses durant l’any 2024 s’ubicaven en la franja dels 16 als 35 anys, seguit d’un 21,6% de persones ateses en la franja dels 36 als 59 anys. “Ambdues xifres han augmentat lleument respecte de les dades de 2023, suposant els grups d’edat amb major incidència en els nous expedients oberts pel SAI DASIG”, destaquen des del Consistori en un comunicat.
Pel que fa a la representació de la diversitat de gènere en els nous expedients, el 50% van ser iniciats per homes, un 38% per dones, 9% per persones no binàries i un 3% per persones en exploració de la seva identitat de gènere. També destaca l’augment d’expedients nous iniciats per persones trans, suposant-ne un total de 40. Respecte de les persones cis, aquestes van iniciar 32 expedients i les persones en exploració de la seva identitat 2. “En aquest sentit, el 54% dels nous expedients corresponen a persones trans, evidenciant la importància del servei per aquest col·lectiu”, conclouen des de l’Ajuntament.