MónTerrassa
Els taxistes de Terrassa se sumen a la vaga en contra les llicències VTC

Els taxistes de Terrassa fan vaga fer exigir que s’apliqui la proporció d’una VTC per cada 30 taxistes en el decret llei que prepara la Generalitat de Catalunya davant la finalització de la moratòria de quatre anys del decret Ábalos. L’empresa Teletaxi Ègara SCCL s’ha sumat a la protesta convocada per Élite Taxi, el Sindicat del Taxi de Catalunya, i l’Agrupació Taxi Companys, i des de les 10:30h d’aquest matí fins les 14:00h, aturen el seu servei completament. Els taxistes han ocupat amb els seus vehicles el carril bus a la Rambla d’Ègara, deixant la parada de taxis completament buida.

Parada de taxis completament buida a la Rambla d’Ègara | Laura Gómez

Una filera de taxis ocupa el carril d’autobús a la Rambla d’Ègara entre el carrer Gutemberg i el carrer Columel·la per exigir un VTC per cada 30 taxis, una proporció que actualment es troba a 16 VTC per cada 30 taxis, segons exposen Xavier Martínez i Manuel Ejea, membres de la junta rectora de Teletaxi Terrassa. “L’únic que volem és fer complir la llei amb la proporció 1/30 i que la Generalitat ho notifiqui, ja que actualment no hi ha res clar i tenim por que no es compleixi res“.

Exposen que, del total de 93 taxis de Teletaxi Ègara SCCL, al voltant d’una vintena s’han sumat a la marxa lenta de Barcelona, mentre que la resta es troba en vaga a la nostra ciutat, i s’aniran sumant a l’aturada a la Rambla d’Ègara al llarg del matí fins a les 14:00h. Es tracta d’una aturada del servei complet, amb l’excepció de serveis mínims, com l’acompanyament de gent de tercera edat a centres sanitaris o al metge.

Xavier Martínez i Manuel Ejea, membres de la junta rectora de Teletaxi Terrassa, exigeixen el compliment de la proporció d’una VTC per cada 30 taxis | Laura Gómez

“Temem que vulguin fer el mateix que Ayuso”

El decret Ábalos permetia els vehicles de lloguer amb conductor circular per les zones urbanes durant quatre anys, fins a finals de setembre, i traspassava a les comunitats la regulació del sector un cop transcorregut aquest període. Això significa que les VTC ja no podran circular per les zones urbanes a partir de finals de setembre, i que les competències en la regulació d’aquest tipus de vehicle passaran a estar en mans dels governs autonòmics. “La Generalitat de Catalunya ha de treure una nova llei el 29 de setembre, però com que no està res clar temem que vulguin fer el mateix que Ayuso“, exposa Ejea.

El model Ayuso ha de permetre que 9.000 llicències VTC treballin a la capital espanyola, un model que segons el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, no funciona a Catalunya. Per aquest motiu, ha demanat una resposta “clara” de totes les formacions polítiques i ha avisat que senyalaran tots els partits polítics que vulguin implantar aquest model. “Si volen blanquejar unes plataformes perquè operin amb el model d’Ayuso, que ho diguin”, ha demanat.

Vaga de taxistes a Terrassa | Laura Gómez

Des de Terrassa, Martínez i Ejea han exposat que si la llei no compleix aquesta proporció, hi haurà més mobilitzacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa