Com una mesura més per fer front a l’emergència sanitària, el passat 27 de març, MútuaTerrassa va començar a gestionar un dispositiu sanitari hospitalari ubicat a l’Hotel Terrassa Park de Terrassa. Es tracta d’un dispositiu de caire territorial que ha estat operatiu 7 dies a la setmana durant 24h i que ha atès un total de 151 pacients, pertanyents majoritàriament al Consorci Sanitari de Terrassa (CST) i a l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) tot i que també ha prestat assistència a pacients derivats d’altres centres del territori.

En el transcurs d’aquests gairebé dos mesos, la selecció dels pacients s’ha dut a terme de forma centralitzada per part d’un Centre Regional de Control (CRC) -format per professionals del Servei Català de la Salut i de diversos proveïdors sanitaris-. La tipologia de pacients que s’han assumit al dispositiu hospitalari de l’Hotel Terrassa Park ha estat la següent: pacients amb perfil sanitari d’hospitalització a domicili que no podien estar a casa pel fet de no complir els criteris socials necessaris, pacients amb perfil de trasllat a un centre sociosanitari de baixa complexitat, pacients amb Covid-19, sense criteris d’ingrés hospitalari i amb incapacitat de confinament a casa i contactes estrets de Covid-19 que necessitaven confinament i que tenien problemes per aïllar-se a casa.

Amb una capacitat de 70 llits, aquest dispositiu va obrir-se amb una desena de pacients i al cap d’una setmana ja n’assumia una trentena. Una setmana més tard ja comptava amb més d’una cinquantena de pacients i a mitjans d’abril va arribar al punt àlgid d’atencions amb prop d’una setantena de pacients. Des de llavors i fins a dia d’avui el volum de pacients ha anat disminuït progressivament fins al punt que aquesta tarda ja s’han pogut donar d’alta els dos darrers pacients.

Amb l’objectiu de donar resposta a totes les necessitats assistencials, en termes de recursos humans el dispositiu ha comptat amb professionals multidisciplinars. Així, al personal assistencial i de suport de MútuaTerrassa s’hi van sumar professionals jubilats de l’entitat, residents, estudiants d’últim any de medicina i infermeria i auxiliars de clínica. L’equip humà es va complementar amb perfils administratius i personal de neteja. Tal i com es va donar a conèixer abans de la seva posada en marxa, el dispositiu es va coordinar per tal que disposés dels mateixos recursos i serveis de suport per funcionar com una extensió de l’HUMT. En aquest sentit, més enllà de la infraestructura amb la que se’l va dotar, ha tingut a la seva disposició tots els recursos de l’entitat en termes humans, tècnics i materials que li han proporcionat suport constant.

Comparteix

Icona de pantalla completa