La T-mobilitat encara el compte enrere per a la implementació a l’àrea metropolitana i a tot Catalunya. El projecte del nou títol, cridat a revolucionar el sistema de pagament del transport públic, porta anys de desenvolupament i retards i, finalment, afronta un calendari que hauria d’acabar amb la seva entrada en funcionament definitiva. En concret, ho farà en tres fases i amb els nous títols de transport, que han deixat enrere la T-10 i la T-mes. Tal com ha pogut saber el TOT Barcelona, la primera part de la implantació de la T-mobilitat inclourà la T-usual, que posarà a prova el funcionament del nou títol.

La informació disponible respecte a la T-mobilitat arriba amb comptagotes. El procés està oficialment envoltat de secretisme i hermetisme. De tota manera, en la reunió entre TMB i els sindicats de l’empresa del 22 de gener la companyia del metro i bus de Barcelona va detallar els plans de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per al nou títol de transport. La primera fase començarà a l’abril i anirà adreçada als usuaris de la T-usual, la T-jove i la T-empleat de l’AMB, inclosos els passatgers que disposen d’aquests títols i que tenen dret a bonificacions per família nombrosa o monoparental.

Així ho corroboren les versions dels sindicats Col·lectiu Independent de Metro (CIM), CGT i CCOO sobre la reunió sobre la T-mobilitat amb TMB, que tot i no ser l’organisme responsable del nou bitllet –ho és l’ATM– disposa d’informació sobre el procés. Els tres documents, a què ha tingut accés aquest diari, traslladen la informació donada per TMB als sindicats i expliquen com seran les tres fases.

Primera fase: abril del 2020

Durant la primera fase tots aquells que vulguin comprar una T-usual, T-jove o disposin d’una T-empleat –un bitllet destinat als treballadors de TMB– podran adquirir-los a través de la T-mobilitat. Com ho faran? La T-mobilitat tindrà, inicialment, suport digital i en plàstic. “En la primera fase serà amb una app per al mòbil o en plàstic, més endavant la T-mobilitat serà amb cartró, i es mantindrà l’app”, detalla al TOT Barcelona Toni Edo, delegat de la CGT al metro i assistent a la reunió on es va donar informació sobre el nou bitllet. Dit això, el representant de CGT afegeix una altra informació que van rebre de TMB: “L’app de la T-mobilitat no està acabada”.

Els usuaris de la T-usual, T-jove o T-empleat podran comprar els bitllets mitjançant el nou bitllet de l’ATM, ja sigui en format físic o a través del mòbil. Aquesta nova forma de compra suposarà un canvi de paradigma, ja que estalviarà problemes als viatgers que fan ús de títols que duren un cert temps. Actualment els bitllets de cartró com la T-jove, que té una durada de tres mesos, es desgasten o es perden, cosa que no podrà passar amb la T-mobilitat de plàstic i, encara menys, amb l’app. Encara que es perdi el mòbil, el bitllet seguirà estant disponible perquè es guarda a l’usuari de l’app i, per tant, es pot recuperar a través d’un altre mòbil. A més a més, el nou títol permetrà comprar el bitllet més adequat amb un únic transport en format físic o al mòbil, tal com es fa a ciutats com Madrid.

Més informació a Tot Barcelona

Nou comentari