Aconseguir que els pacients candidats a una cirurgia bariàtrica ampliïn el coneixement sobre la seva malaltia -l’obesitat mòrbida-, coneguin les implicacions del seu sobrepès i assimilin les millores associades a l’adquisició d’hàbits de vida saludables és la voluntat de la sessió informativa preoperatòria prevista pel proper dimarts, 29 de novembre, a l’edifici docent de MútuaTerrassa.
Anirà a càrrec del Comitè d’Obesitat Mòrbida de l’HUMT, integrat pels serveis de Cirurgia General (Unitat Esofagogàstrica i Cirurgia Bariàtrica), Psicologia, Rehabilitació i Dietètica i Nutrició del mateix centre. Enfocada en quatre blocs diferenciats, la sessió s’impartirà entre les 15 i les 17h, i comptarà amb diverses intervencions, totes elles a càrrec de professionals de l’HUMT.
De la introducció i contextualització sobre la problemàtica de l’obesitat anirà se’n ocuparà el Dr. Joaquin Rodríguez Santiago, cap de la Unitat Esofagogàstrica i Cirurgia Bariàtrica del Servei de Cirurgia General, el bloc sobre psicologia l’abordarà la Dra. Maria José Martín, psicòloga del Servei de Psiquiatria i el bloc relatiu a dietètica anirà a càrrec de la Sra. Montse Ibarra, infermera especialista en nutrició. La Dra. Felicitats Garcia, metgessa del Servei de Rehabilitació, s’encarregarà de l’apartat sobre rehabilitació i, finalment, la Dra. Noelia Pérez, cirurgiana de la Unitat Esofagogàstrica i Cirurgia Bariàtrica del Servei de Cirurgia General abordarà la part de cirurgia.
L’obesitat mòrbida es considera una malaltia crònica d’origen multifactorial, constitueix un problema seriós de salut i el nombre de pacients que es troben en aquesta situació continua augmentant. Aquest excés de pes, a més, comporta l’aparició d’altres malalties com la hipertensió arterial, la diabetis, la insuficiència cardíaca, la insuficiència respiratòria, els dolors articulars, etc. així com alteracions associades a la imatge corporal, el rebuig social o la depressió.