Terrassa estudia com millorar la gestió del servei de la grua municipal. L’Ajuntament de Terrassa crearà una comissió, amb la participació de tècnics i partits polítics, per debatre sobre un servei amb el qual es perden diners. El govern ha explicat que “aquest servei és deficitari; ara forma part d’Egarvia, per la qual cosa des de fa uns anys l’Ajuntament li ha de transferir uns diners per cobrir-ne el cost. Sense aquesta línia d’activitat, l’empresa pública seria autosuficient”.
Per aquest motiu, l’equip de govern ha considerat que és el moment per posar sobre la taula de quina manera es podria aconseguir que el servei millorés en eficiència i en agilitat. “El servei de grua ja es prestava des de l’Ajuntament des dels 90, però en els darrers anys hem vist que genera algunes ineficiències, sobretot pel fet que no es troben sota la mateixa direcció”, és a dir, recorden que habitualment és la Policia Municipal i des de Via Pública qui inicien el procés de retirada del vehicle, i són ells els que han d’avisar a Egarvia perquè el passin a recollir, amb els tràmits burocràtics pel mig que ho allarguen. Si la grua, que intervé “bàsicament en casos d’indisciplina viària”, depengués directament de la regidoria, el procés seria més àgil i ràpid.
Tot i que des de l’executiu local aposten per aquest canvi de gestió, s’ha optat per crear una Comissió per parlar-ne i analitzar-ho amb més detall, per buscar les opcions més viables. I asseguren que estan “oberts” i receptius a totes les alternatives o propostes que sorgeixin.
Sense afectacions per als treballadors
“L’objectiu és millorar-ne l’eficiència, optimitzar els recursos que tenim i evitar la duplicació de serveis. No és que tinguem ara el servei externalitzat, perquè forma part d’una empresa pública, però sí que a l’hora de gestionar-lo podem fer-ho amb recursos propis”, ha subratllat el tinent d’alcalde Xavier Cardona, que ha afegit que “hem de veure si considerem més eficient que el servei de grua estigui integrat dins de l’Ajuntament, mentre que l’empresa municipal Egarvia es dediqui a les seves activitats relacionades amb els pàrquings i la zona blava”.
Sobre com afectaria aquest canvi als treballadors d’Egarvia, el govern assegura que no hi hauria cap modificació. “Els treballadors de la grua estan regits pel mateix conveni laboral que s’aplica als treballadors de l’Ajuntament. Estem parlant del mateix pagador i, per tant, cap de les seves condicions, com l’antiguitat, es veuria perjudicada”.
Taxes i retirada de vehicles abandonats
La taxa municipal que ha d’abonar un particular en el cas que la grua municipal li retiri el vehicle de la via pública i el vulgui recuperar se situa en 184,92 euros (per a turismes), això si es va a buscar al mateix dia al dipòsit. Si no, la taxa s’incrementarà amb 4,60 euros pel segon dia, i d’aquí a 133,40 euros per tot el mes.
Recordem que per tal que el Servei de Via Pública pugui iniciar el procediment de retirada d’un vehicle abandonat a la via pública i seguint el que l’Ordenança de Mobilitat estableix, es considera que un vehicle es troba abandonat:
- Quan hagin transcorregut més de dos mesos des que ha estat immobilitzat o retirat de la via pública i dipositat a les instal·lacions que determini l’Ajuntament i la persona que en sigui propietària no hagi formulat al·legacions.
- Quan romangui estacionar per un període superior a un mes en el mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el desplaçament pels propis mitjans.
- Quan hi manquin les plaques de les matrícules.

