MónTerrassa
El Servei d’Atenció a la Dona de Terrassa atén 42 urgències en un mes

El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de l’Ajuntament de Terrassa continua l’atenció telefònica no presencial per garantir que es pugui atendre les dones en situació de violència masclista, malgrat el tancament de Casa Galèria, on es presta l’atenció presencial. Les psicòlogues del servei fan seguiment diari de totes les dones ateses al SIAD.

Com a alternativa a l’atenció presencial, el Servei de Polítiques de Gènere ha implementat diferents mesures, com el correu electrònic polgenere@terrassa.cat, o les dues noves línies telefòniques d’atenció (675957904 i 675296296) que funcionen de 9 a 20 h. En aquest horari, les professionals del SIAD atenen trucades i, en el cas que la situació ho requereixi, poden desplaçar- se per fer atenció presencial a la dona i establir el circuit a seguir. Fora d’aquest horari es pot trucar al telèfon d’emergències de Catalunya (112) o a la línia d’atenció a la violència masclista (016 o 900 900 120), operativa durant les 24 hores.

Pel que fa a dades del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), des del 16 de març fins al 16 abril (ambdós inclosos), s’han realitzat 482 atencions de seguiment i 42 d’urgència, registrant-se 524 actuacions en total.

Per serveis específics: El Servei psicologia per a dones ha realitzat 209 atencions de seguiment i 28 d’urgència mentre que el Servei psicologia per a menors i adolescents: 134 atencions de seguiment i 3 urgències. Pel que fa al Servei jurídic durant aquest període s’han fet 79 atencions de seguiment i 9 urgències i el servei inserció sòcio-laboral ha fet 60 atencions de seguiment i 2 urgències.

Nou comentari

Comparteix