Sensors i barreres automàtiques a la riera per evitar tragèdies

S'ha instal·lat un nou sistema de seguretat en les confluències del camí dels Horts i de la Carena de Mas Bellver amb la riera del Palau

Terrassa lluita contra les riuades. S’ha instal·lat un nou sistema de sensors i barreres automàtiques en les confluències del camí dels Horts i de la Carena de Mas Bellver amb la riera del Palau. Aquesta actuació té l’objectiu de controlar els accessos en aquesta zona de la riera -que està normalment seca- i minimitzar així els riscos per a les persones provocats a causa de creuar la via d’aigua amb una crescuda sobtada del seu cabal degut a les precipitacions intenses. L’Alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat de la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares; de la regidora de Rieres, Jennifer Ramírez; i del regidor de Protecció Civil, Xavier F. Rivero, ho han visitat aquest dilluns al matí, tot i que fa unes setmanes que està en proves. Les barreres sphan posat a cada extrem de la llera, per evitar el pas de persones i vehicles en cas de crescuda

Ballart ha destacat que «aquest sistema permet controlar els accessos a la zona
i protegeix a les persones davant possibles situacions de risc, en moments de
grans baixades de cabal d’aigua, que es registren durant els períodes de
pluges intenses. Ara, gràcies a aquest sistema de barreres automàtiques, es
pot tallar la circulació en aquests passos de forma automàtica o a distància» .
Per a l’alcalde, «disposar d’un sistema de seguretat en aquests punts, on al
llarg de de la història de la ciutat hem hagut de lamentar accidents o pèrdua de
vides, era i és una de les principals preocupacions de l’Equip de Govern».
Ballart ha afegit que «considerem, i així ens hi vam comprometre al Programa de
Govern, que Terrassa ha de disposar de capacitat de resiliència, tant per
recuperar-se i créixer davant les adversitats, però també per establir els
mecanismes de prevenció i protecció adients i minimitzar els riscos. I aquest
és un d’aquests sistemes».

El projecte té un cost de 33.000 euros i compta amb un sensor ultrasònic a la cruïlla del carrer d’Edison amb l’avinguda de Joaquim de Sagrera, que permet mesurar el cabal en temps real i salta l’alerta quan s’arriba als 0,70 metres. N’hi ha un segon al carrer de la carena de Mas Bellver, que avisa quan el calat puja a 1,65.

Cal recordar que en aquesta zona ja s’han registrat accidents tràgics. El 18 d’agost de 2018, un home va ser trobat mort. Era un veí de Terrassa de 43 anys. Va ser localitzat sense vida cap a dos quarts de nou del vespre de divendres. L’home va ser arrossegat amb el seu vehicle mentre travessava la riera de Palau al seu pas per sota el pont de l’autopista C-58. L’alerta la va donar un informant a primera hora de la tarda, però els equips d’emergència no van localitzar-lo fins hores més tard en un lloc de difícil accés. Pera això, va ser necessari el Grup d’Actuacions Especials (GRAE) i dels subaquàtics.

El sensor col·locat a la riera del Palau | Joan Manel Oller
Sensor col·locat a la riera del Palau | Joan Manel Oller
Barreres per evitar el pas de vehicles en situació de risc | Joan Manel Oller

Nou comentari