Santi Rius, assessor en màrqueting digital
Santi Rius, assessor en màrqueting digital | cedida

!--akiadsense-->

En Santi Rius, assessor en màrqueting digital, ha explicat, en una xerrada anomenada PIXAR “els seus orígens” al Rotary de Terrassa, com va conèixer Steve Jobs l’any 1992 quan va anar a cercar la distribució dels productes d’una empresa llavors desconeguda anomenada PIXAR i com aquest fet li va permetre conèixer també a l’animador John Lasseter guanyador d’un oscar a la millor pel·lícula d’animació amb Toy Story.

Ha explicat anècdotes i curiositats dels primers anys d’una empresa que desprès va resultar mítica, com PIXAR, i ha passat els primers curts d’animació fets amb ordinador de tot el món. El 1985 Jobs deixa Apple i el 1986, que als seus 30 anys ja era multimilionari, compra a LucasFilms la divisió de Gràfics per ordinador (The Graphics Group) per 5 milions de dòlars (més 5 més d’inversió) i la transforma en una empresa independent, anomenada Pixar, que tenia 44 empleats (la va fundar el 3 de febrer de 1986).

Amb Jobs, Catmull i Lasseter, Pixar va començar a desenvolupar equips i software informàtic, i a produir continguts audiovisuals. Com a resultat d’això el 1986 va néixer el curt Luxo Jr., que va ser el debut com a director de Lasseter, i que es va convertir en la primera cinta animada digitalment en 3 dimensions.

El 1988 van crear Tin Toy que es va convertir en el primer curtmetratge generat per ordinador en rebre un Oscar i que va ser l’inspirador del llargmetratge Toy Story coproduït amb Disney.

En Santi Rius explica que l’any 1992 viatja a PIXAR per primera vegada a la recerca d’un software que l’ajudes a complementar l’oferta de solucions gràfiques que ja tenia amb el Corel Draw i com signa la distribució del Pixar Typestry i del MacRenderman. El dia que Steve Jobs va morir l’entrevista de Manuel Fuentes a Catalunya Radio la va fer al Santi Rius i en ella va explicar com va entrar a l’empresa PIXAR amb un patinet i el va conèixer.

Segons en Santi Rius, Jobs deia que “la pregunta més important per un empresari ha de ser: on estic gastant el meu temps?” i que “tens que treballar dur mantenint la teva ment clara per fer les coses simples”. Toy Story va ser la pel·lícula que va recaptar més diners l’any 1995 amb 362 milions de dòlars. Lasseter va rebre un Oscar honorari pel seu “lideratge inspirador que va conduir al seu equip a aconseguir el primer llargmetratge animat completament per ordinador” i al 2006 Disney va comprar Pixar per 7.400 milions de dòlars. El 1996, 10 anys després de sortir-ne, Steve Jobs va tornar a Apple arrel de la compra de l’empresa NEXT que també era seva, ja que l’empresa de la poma estava quasi en fallida.

Nou comentari